جلوگیری شرکت سامسونگ از آپدیت شدن ویندوز در لپتاپ های این شرکت

جلوگیری شرکت سامسونگ از آپدیت شدن ویندوز در لپتاپ های این شرکت

این شرکت کره ای که به افزودن نرم افزارهای زائد و بی استفاده در کامپیوترهایش معروف است، نرم افزاری را بر روی لپ تاپ های خود نصب می نماید که به واسطه ی آن، از بروز رسانی ویندوز جلوگیری گردد.

این موضوع به واسطه یکی از کارشناسان حرفه ای مایکروسافت (MVP) هنگامی که نرم افزار SWUpdate را مورد بررسی قرار می داد کشف شد. این نرم افزار زائد (bloatware)، در همه کامپیوترهای تولید شده توسط سامسونگ قرار گرفته شده است.

استدلال سامسونگ برای توضیح در مورد جلوگیری از آپدیت های ویندوز چنین است: «زمانی که شما بروز رسانی ویندوز را فعال می کنید، درایورهایی بر روی لپ تاپ ها نصب خواهند شد که شاید با سخت افزار موجود در کامپیوتر کار کنند و شاید هم هماهنگی لازم را نداشته باشند. برای مثال اگر یک پورت USB 3.0 در لپ تاپ موجود باشد، پس از بروز رسانی این احتمال می رود که پورت یاد شده عملکرد خود را از دست بدهد. در نتیجه ی همین موضوع، نرم افزار SW Update از بروز رسانی شدن ویندوز جلوگیری به عمل می آورد.»

نکته مهم اینکه جدا از بحث نصب درایورهای جدید، بروز رسانی های ویندوز معمولا شامل آپدیت هایی برای بخش امنیت نیز می شوند. از سوی دیگر نیز نباید فراموش کرد که ویندوز ۱۰ در حال رسیدن است و به طور کلی از طریق بروز رسانی برای افرادی که نسخه های رسمی را دارند نصب می گردد.
جالب اینکه SWUpdate، به طور کلی از بروز رسانی ها جلوگیری به عمل نمی آورد و کاربران همچنان می توانند با غیر فعال کردنش، به آپدیت های مایکروسافت دسترسی داشته باشند، هر چند که پس از آغاز به کار مجدد کامپیوتر تولید شده از طرف سامسونگ، این تنظیمات دوباره به حالت اولیه بازگشته و از بروز رسانی های مایکروسافت جلوگیری به عمل می آید.

پیشتر نیز کمپانی لنوو در اقدام مشابهی و بدون در نظر گرفتن ریسک های امنیتی، از بروز رسانی ویندوز در کامپیوترهایش جلوگیری به عمل آورده بود و نکته جالب اینکه هر دو شرکت یاد شده تا کنون برای توجیه اعمال خود، از عبارت «بهبود در ساختار تنظیمات» استفاده کرده اند.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل