به گفته سامسونگ نسل بعدی باتری های تلفن همراه در راه است

به گفته سامسونگ نسل بعدی باتری های تلفن همراه در راه است

به گفته سامسونگ نسل بعدی باتری های تلفن همراه در راه است :

تحقیقات تازه منتشر شده شرکت سامسونگ خبر از آمدن باتری گوشی تلفن همراهی می دهد که دو برابر باتری های امروزی انرژی را ذخیره می کنند. گرچه سامسونگ میگوید "دو تا سه سال دیگر وقت لازم است که اینتکنولوزی به مرحله ی استفاده برسد" ولی این امکان وجود دارد که به زودی تشریفات شارژ های شبانه و بی شارژی ها از بین بروند.

باتری های لیتیوم یون امروزی تقریبا به مرحله ای رسیده اند که برای گوشی های هوشنمد مفید نیستند و تنها راه بیشتر کردن عمر ذخیره انرژی آنها، افزایش سایز و بزرگ کردن آنهاست. محققان سامسونگ همه ی تمرکز خود را بر روی قسمت کاتد باتری ها –قسمتی که شارژ را دریافت و ذخیره می کند- گذاشته اند و به این فکرند که گرافیت باتری را نیز با سلیکونی با روکش گرافن تعویض کنند تا به باتری هایی با عمر بیشتر برسند.
هم اکنون گروه های بسیار زیادی از محققان و دانشمندان بر روی باتری هایی با عمر بیشتر کار میکنند، که این بخش بسیار پیچیده و سختی از علم است. نه تنها باید لیتیوم یون باتری را با مواد دیگری جایگزین کرد تا عمر باتری بیشتر شود، بلکه این باتری باید چرخه ی بی انتهایی از پر و خالی شدن انرژی را نیز تحمل کند و قدرت کاری خود را نشان دهد. همچنین وقتی که وارد بازار شد باید انقدر ارزان باشد که همه بتوانند از آن استفاده کنند.

با توجه با این تحقیقات منتشر شده باید منتظر تلفن های همراهی باشیم که به جای یک روز، دو روز عمر میکنند. اگر نتایج استفاده از باتری های سامسونگ مثبت باشند فقط شرکت سامسونگ از این محصول استفاده نخواهد کرد و این تکنولوژی هر دستگاهی که با باتری کار میکند قابل استفاده خواهد بود.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل