تکنولوژی اپلیکیشن آی او اس

IOS 9 و کاهش مصرف باتری!

IOS 9 و کاهش مصرف باتری!

یکی از ویژگی‌های جالب IOS 9 افزایش یک‌ساعتی دوام باتری آیفون شما خواهد بود که این کار بدون فعال کردن ویژگی خاصی و تنها به دلیل سبک‌تر بودن این نسخه ممکن شده، اما در کنار آن اپل ویژگی جدیدی به نامLow power mod را در این نسخه جاسازی کرده که با فعال کردن آن تا سه ساعت بیشتر بین هر بار شارژ کردن آیفونتان زمان اضافه خواهد شد.

 

ولی سؤال ما این بود که این ویژگی چگونه به چنین نتیجه‌ی خوبی دست پیدا می‌کند.آزمایش بنچمارک جدیدی که توسط اپ Geekbench انجام‌شده مشخص کرده که یکی از فاکتورهایی که با روشن کردن Low Power Mode باعث کاهش مصرف باتری می‌شود، کاهش دادن کارکرد پردازنده‌ی گوشی بین ۴۰ تا ۴۵ درصد است. در تصویر زیر نتیجه‌ی بنچمارک قبل و بعد از فعال کردن این ویژگی نشان داده‌شده است و اختلاف امتیازی که در دو حالت به وجود خواهد آمد.

 

این تست که بر روی آیفون ۶ Plus که نسخه‌ی بتای iOS 9 را در اختیار دارد انجام‌شده، در ابتدا و قبل از فعال کردن این ویژگی امتیاز پردازش تک‌هسته‌ای آیفون ۱۶۰۱ و امتیاز پردازش چندهسته‌ای آن ۲۸۹۱ بود، پس از فعال کردن حالت مصرف باتری کمتر امتیاز آیفون به‌شدت کاهش یافت و برای تک‌هسته‌ای به ۱۰۱۹ و برای چندهسته‌ای به ۱۷۵۱ رسید. این آزمایش روی آیفون‌های دیگری مانند ۵S با همین نسخه‌ی بتای iOS 9چنین نتایج مشابهی در برداشته است.

پس اپل باکم کردن بار پردازنده و کاهش سیگنال‌های الکتریکی‌ای که برای انجام هر پردازش مصرف می‌شوند توانسته مصرف باتری را کاهش دهد.

 

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل