مقالات شبکه های اجتماعی

جلسه پرسش و پاسخ مدیر فیس بوک با حضور استفن هاوکینگ و آرنولد شوارتزنگر

جلسه پرسش و پاسخ مدیر فیس بوک با حضور استفن هاوکینگ و آرنولد شوارتزنگر


در جلسه پرسش و پاسخی که مدیر عامل فیسبوک، مارک زاکربرگ، بصورت آنلاین بر روی صفحه رسمی اش ترتیب داد پاسخ سوالات عمومی بسیاری از کاربران را به صورت کامنت به آنها داد. در این میان برخی مشاهیر همچون استفن هاوکینگ و آرنولد شوارتزنگر نیز از این فرصت استفاده کرده و سوالاتی را از وی پرسیدند. در اینجا ضمن اوردن متن اصلی سوالات و جوابهای این مشاهیر خلاصه فارسی آنها را نیز شرح می دهیم.

آرنولد شوارتزنگر میپرسد: من همیشه فکر میکنم کسی که مثل تو اینقدر سرش شلوغه چطور به زندگیش میرسه و درجهت سلامتیش گام برمیداره؟ چند تا راهکار برای جوانان دیگری که مثل تو ممکنه به بهانه شلوغی برنامشون ورزش رو کتار بذارن بگو. 

پاسخ زاکربرگ: سلامتی جسمی همیشه در زندگی مهم هست. انجام هر کاری نیاز به انرژی زیادی داره و این انرژی فقط با ورزش کردن میتونه کسب شه. من همیشه حد اقل سه بار در هفته تمرینات ورزشی میکنم. بخصوص اول صبح بعد از بیدار شدن. هر موقع هم که سگمو میبرم راه بردن سعی میکنم همراهش بدوم. نه، من اعتقاد ندارم که با ماشینی شدن زندگی و سرگرمی هامون این وسایل بتونن جای فعالیت های خوبی مثل ورزشو بگیرن.

مدیر هافینگتن پست، خانم آدریانا هافینگتن میپرسد: ساختار فیسبوک انقلاب عمده ای برای پلت فرم انتشار اخبار و شرکت های مختلف این حوزه بوجود آورد. فیسبوک در چند سال آینده برای بهبود آژانس های خبری چه فعالیت هایی خواهد کرد؟

پاسخ زاکربرگ: به نظر من ساختار سنتی انتشار اخبار دیگه کاربردی نیست و ما به سرعت در حال توسعه در این حوزه هستیم. همونظور که میبینید ما به تدریج همین الان هم ویدیو های خبری بیشتری میبینیم تا تصاویر و متن. این خودش یه توسعه هست. در آینده نزدیک هم دسترسی به محتوای فیسبوک بر بستر VR های اکولوس فراهم خواهد شد. این همواره یکی از خواسته های مردم بوده. ما مدام سعی میکنیم انتشار اخبار به تعداد افراد بیشتری و با هزینه کمتر با سرعت سرسام آوری صورت بگیره.

استفن هاوکینگ (به شوخی) میپرسد: خب بگو ببینم چقدر سرت توی قوانین فیزیک هست و چقدر به جهان یک پارچه اطرافت توجه میکنی؟ بیشتر چه سوالی در جهان هستی ذهنتو مشغول کرده؟ و چرا؟

پاسخ زاکربرگ: من بیشتر علاقه مند به سوالات پیرامون مردم هستم. اینکه بدونم چطور میشه تا ابد زنده موند و همه بیماری های لاعلاج رو درمان کرد. ساختار مغزی انسان چطوری مباحث پیرامونش رو یاد میگیره؟ همچنین مایلم بدونم آیا روند آشنایی و علاقه انسان ها به یکدیگه از یک فرمول ریاضی پیروی میکنه؟ مطمئنم یه رابطه ای باید وجود داشته باشه.

سوال یک فرد عادی (مارسل از راکلتوکل): در آینده فیسبوک چه سرویس هایی ارائه خواهد کرد؟

پاسخ زاکربرگ: یه سری فعالیت روزمره هست که همه در زندگیشن انجام میدن و ما میخوایم این فعالیت ها رو گشترش و بهبود ببخشیم. اولا ما با خرید و توسعه یک بستر برای نمایش محتوا بصورت حقیقت تقویت شده (اکولوس) سعی داریم یک پلت فرم جدید برای تعامل با گجت های الکترونیکی ایجاد کنیم که ضمن سلامت تر بودن سبب بشه که ارتباطات ما بهتر و قوی تر و در ابعاد بیشتری بر بستر اینترنت صورت بگیره. دوما ارتباطات به بخش جدایی ناپذیری از زندگی همه ما تبدیل شده پس ما هم تلاش میکنیم تا با توسعه در حوزه های مختلف مثل گجت های پوشیدنی فعالیتمون رو گسترده تر کنیم. در کل من فکر میکنم به زودی ما میتونیم با استفاده از تکنولوژی روز افکارمون رو بدون کم و کاست به همدیگه منتقل کنیم. و لذا ساختار رابطه همواره در حال تغییر و توسعه هست.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل