ویندوز ۱۰ با استفاده از پهنای باند شما بروزرسانی ها را به دیگران می رساند

ویندوز ۱۰ با استفاده از پهنای باند شما بروزرسانی ها را به دیگران می رساند

با هر دفعه عرضه نسخه ای جدید از ویندوز فشار زیادی به سرور های مایکروسافت وارد می شود. مایکروسافت این دفعه برای این که اندکی از این بار بکاهد،  قابلیتی درون ویندوز ۱۰ قرار داده است که امکان دارد آپدیت ها از رایانه شخص دیگری دانلود شوند. این قابلیت خوبی است اما مشکل اینجاست احتمال دارد پهنای باند و حجم شما را کاملا مصرف کند. در ادامه با ما همرا باشید تا راه غیر فعال کردن این قابلیت را فراگیریم.

 

این روش توزیع ویندوز ۱۰ بسیار شبیه به تورنت است. هر کسی که ویندوز ۱۰ بر روی رایانه خود دارد قسمتی از فایل های مورد نیاز شخص دیگر را به اصطلاح Seed می کند یعنی به جای این که فایل ها از روی سرور مایکروسافت بارگذاری شود، از روی رایانه فردی که آپدیت ها را دارد بارگذاری می شوند. با این کار فشار میان چندین رایانه تقسیم می شود و همه می توانند فورا جدیدترین آپدیت ها را دریافت کنند.

این می تواند مشکلاتی برای کسانی که از اینترنت محدود استفاده می کنند ایجاد کند. ممکن است حجم اینترنت شما تمام شود حتی قبل از این که متوجه این موضوع شوید. برای غیرفعال کردن آن مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در منوی استارت عبارت Check For Updates را جستجو کنید.
  2. زیر Windows Update گزینه Advanced Options را انتخاب کنید.
  3. زیر Choose how updates are installed بخش Choose how updates are delivered را انتخاب کنید.
  4. سوییچ (Toggle) زیر Updates From More Than One Place را غیر فعال کنید.
  5. windows-10-torrentبا انجام این مراحل رایانه شما دیگر آپدیت ها را به اشتراک نخواهد گذاشت و آپدیت ها را از دیگر کاربران دریافت نخواهد کرد و مجبورید با سرور های مایکروسافت سر کنید. بهتر است موقع عرضه آپدیت به منظور  دانلود با سرعت بالا تر این قابلیت را فعال کنید، فقط حواستان به حجم مصرفی باشد.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل