ویژگی WiFi Sense ویندوز 10 رمز عبور شبکه بی‌سیم شما را به اشتراک می‌گذارد

ویژگی WiFi Sense ویندوز 10 رمز عبور شبکه بی‌سیم شما را به اشتراک می‌گذارد
windows-10-hero ویندوز ۱۰، سیستم عاملی است که علاقه‌مندان به ویندوز سال‌ها منتظر آن بودند. اما این به معنای کامل بودن ویندوز 10 نیست، چرا که سیستم عامل جدید مایکروسافت اشکالات ریز زیادی دارد. در ادامه با پیشگام آی تیهمراه باشید تا یکی از ایرادات آن را بررسی و برطرف کنیم.

ویندوز ۱۰ که به تازگی به طور رسمی عرضه شده است مانند هر سیستم عاملی که در مراحل اولیه‌ی عرضه قرار دارد، ایرادات و اشکالات بسیاری دارد که از آن جمله می‌توان به اشتراک‌گذاری رمز عبور WiFi شما با دیگران به صورت پیش‌فرض اشاره کرد.

WiFi Sense نام ویژگی است که این امکان عجیب را فراهم می‌کند. این ویژگی بنابر گفته‌ی مایکروسافت کامپیوتر شما را به شبکه‌های WiFi که دوستانتان با شما به اشترک می‌گذارند، متصل می‌کند.

اما در عین حال این ویژگی توسط افراد سودجو می‌تواند مورد سواستفاده نیز قرار بگیرد. با فعال بودن WiFi Sense همه‌ی افرادی که در لیست مخاطبین اسکایپ، Outlook، هات میل و دوستان فیسبوک شما قرار دارند اگر در محدوده‌ی شبکه‌ی بی‌سیمی که شما به آن متصل شده‌اید، قرار بگیرند می‌توانند به آن متصل شوند.

محقق امنیت اینترنت، برایان کربز، می‌گوید این ویژگی بسیار خطرناک است و می‌تواند فاجعه‌ای بزرگ ایجاد کند. البته باید گفت که در واقع دوستان شما رمز عبور را دریافت نمی‌کنند و نسخه‌ی رمزداری از آن در اختیار آن‌ها قرار گرفته و دوستانتان نمی‌توانند آن را به افراد دیگری بدهند.

علاوه بر موارد ذکر شده WiFi Sense دسترسی به تمامی شبکه‌های بی‌سیمی که تا به حال به آن‌ها متصل شده‌اید را نیز به اشتراک می‌گذارد.

غیرفعال کردن این ویژگی بسیار راحت است، به بخش تنظیمات بروید و از بخش شبکه و اینرنت به قسمت WiFi بروید. در آن بخش بر روی Manage WiFi Settings کلیک کرده و تمامی ویژگی‌های مرتبط با WiFi Sense را غیرفعال کنید.

10wifi_1600x1200

اما کار به اینجا ختم نمی‌شود چرا که دوستان شما که ویندوز ۱۰ را بر روی کامپیوتر خود نصب داشته و به شبکه‌ی بی‌سیم اینترنت شما متصل شده‌اند نیز می‌توانند رمز عبور شما را به اشتراک بگذارند. تنها راه پیش روی شما برای جلوگیری از آن اتفاق تغییر رمز عبور است.

برای جلوگیری از به وقوع پیوستن دوباره‌ی این اتفاق هنگام اتصال دوستانتان به شبکه‌ی بی‌سیم اینترنت شما، باید نام روتر را تغییر داده و در آخر اسم آن «.» قرار دهید. با این کار اگر دوستان شما به این شبکه متصل شوند، از طریق WiFi Sense امکان به اشتراک گذاری رمز عبور آن را نخواهند داشت.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل