تصاویر منتشر شده آیفون 6 اس و فناوری فورس تاچ

تصاویر منتشر شده آیفون 6 اس و فناوری فورس تاچ

صفحه یک شرکت تعمیراتی چینی به نام GeekBar در سایت Weibo تصاویر مربوط به دو طرف نمایشگری را منتشر کرده که گفته می شود برای نسل بعدی آیفون اپل تولید شده است.
هیچگونه تغییراتی از نظر زیبایی و ظاهر در قسمت بیرونی نمایشگر دیده نمی شود با این همه در داخل آن دو شیار جدید به چشم می خورد که می تواند به فناوری فورس تاچ مربوط باشد.
یکی از تغییرات اعمال شده در نمایشگر آیفون ۶s برش مربعی شکلی است که در قسمت راس آن ایجاد شده. علاوه بر این یک قسمت ناشناخته نیز از داخل این منفذ بیرون زده که مشخص نیست به کدام تکنولوژی مربوط می شود.
اپل همچنین ظاهرا تصمیم گرفته که استفاده از گیره و پیچ گوشتی را کنار بگذارد و در عوض از نوعی حفاظ فلزی در قسمت پشت نمایشگر بهره بگیرد که با استفاده از میخ پرچ در چهار گوشه آن محکم شده است.
اما آیا این محکم کاری ها می تواند به خاطر گنجانده شدن فناوری فورس تاچ باشد؟ در واقع از ظاهر امر این طور بر می آید که اپل با در نظر گرفتن این تدابیر قصد داشته تا استحکام نمایشگر را برای افزایش فشار بر سطح آن بالا ببرد.


گفتنی است که به لطف فناوری فورس تاچ، لمس معمولی نمایشگر و لمس همراه با فشار آن کارکردهای مختلفی را از خود به نمایش خواهند گذاشت. برای مثال با یک اشاره معمولی می توان یک فایل ویدئویی را باز نمود در حالی که با وارد کردن اندکی فشار، صدا زیاد خواهد شد.
این قابلیت پیشتر روی اپل واچ نیز پیاده سازی شده و تفاوت آن با فشار طولانی مدت انگشت روی نمایشگر این است که در تکنولوژی فورس تاچ مهم میزان فشار وارده به صفحه نمایش خواهد بود.
گفته می شود که تامین کنندگان از همین حالا تولید قطعات مورد نیاز برای گنجانده شدن فناوری فورس تاچ را آغاز کرده اند با این همه، انتظار می رود که اپل آیفون ۶s و ۶s Plus را در جریان یک کنفرانس خبری در ماه آینده رونمایی کند. براساس شایعات قبلی این مراسم در تاریخ یازدهم سپتامبر برگزار می شود و یک هفته بعد نیز احتمالا این دو موبایل وارد بازار خواهند شد.
اما در کنار فناوری فورس تاچ، انتظار می رود که نسل بعدی آیفون ها از آلومینویم سری ۷۰۰۰ ساخته شوند تا احتمال خم شدن آنها به حداقل برسد. این دو موبایل همچنین از چیپست A9 آیفون بهره خواهند بود و براساس شایعات مجهز به یک دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی هستند که نسبت به دوربین هشت مگاپیکسلی مدل قبلی بهبود قابل توجهی به شمار می رود.

 

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل