تکنولوژی

مایکروسافت پل نرم افزاری IOS و ویندوز را متن باز می کند

مایکروسافت پل نرم افزاری IOS و ویندوز را متن باز می کند

 

مایکروسافت در کنار معرفی SDK ویندوز ۱۰، از قابلیت موسوم به “bridging” یا (پل گذاری) رونمایی کرده است. این ابزار توسعه دهندگان را قادر می سازد تا از کدها و مجموعه ویژگی اپلیکیشن های تحت اندروید، IOS، وب و دسکتاپ خود، برای ساخت یک اپلیکیشن ویندوزی کاملا مستقل، استفاده کنند، در حالی که نیازی به تغییر ساختار کد وجود ندارد و فقط API مربوط به سرویس های کمپانی های رقیب، با API سرویس های مایکروسافت جایگزین خواهند شد.

 

مایکروسافت امروز اعلام کرد که پل نرم افزاری ویندوز و IOS پس از پاییز امسال آماده استفاده خواهد بود. خبر خوب دیگر این است که این پل حالتی متن باز خواهد داشت. به این معنی که اگر ساختار این پل نقص، کاستی و کمبود دسترسی داشته باشد، به راحتی قابل جبران و تعمیر خواهد بود و حتی خود توسعه دهندگان نیز خواهند توانست این پل را بنا به نیاز های خود تغییر دهند. با این که نمی توان با اطمینان گفت، اما می توان حدس زد حتی یک بازی پیچیده مانند Clash Of Clans هم مشکلی برای ورود به اکوسیستم ویندوز نخواهد داشت.

اظهاراتی از مایکروسافت در این خصوص:

ما پل IOS را در قالب یک پروژه متن باز، تحت لایسنس MIT ارایه خواهیم کرد. به همت این پروژه، توسعه دهندگان IOS خواهند توانست به راحتی نرم افزار های خود را برای ویندوز ایجاد و در بستر آن اجرا کنند. نکته مهمی که باید به آن اشاره کنیم این است که نسخه منتشر شده ی امروز، پروسه ای در دست کار است. یعنی این پل هنوز آماده استفاده نیست و بسیاری از ویژگی ها هنوز یک طرح اولیه هستند. با این وجود ما هیجان زده و کنجکاویم تا عملکرد این پل را ببینیم و چیزی که از اپلیکیشن های شما خواهیم ساخت را با نسخه اصلی مقایسه کنیم. همچنین برای یک بلند پروازی واقعی، از شما دعوت می کنیم که با کد های منبع، گزارش باگ ها، آزمایشات و نظرات خود یک جامعه همکاری ایجاد کرده و به ما کمک کنید. ما به هر شخص و شرکتی که برای کمک به ساخت این پل به ما بپیوندد، خوش آمد می گویم!

پل نرم افزاری اندروید و ویندوز یا همان پروژه آستوریا هم اکنون در قالب یک نسخه پیش نمایش آماده است و مایکروسافت همچنان این نسخه پیش نمایش را گسترش خواهد داد. مایکروسافت قصد دارید که پل اندروید و ویندوز را به صورت یک پروژه نهایی در پاییز امسال منتشر کند.

با نیم نگاهی به اقدامات مایکروسافت در راستای برطرف کردن ضعف نرم افزاری اکوسیستم ویندوز ، به راحتی می توان دریافت که این بار کمپانی با عزمی کاملا جزم پا به میدان رقابت گذاشته. با نگاهی دورتر، می توان ویندوز ۱۰ را به عنوان عاملی محرک دانست که مایکروسافت امروز را زمین تا آسمان با آن چیزی که دو سال پیش بود متمایز کرده است. وقتی به امکانات و فرصت هایی که مایکروسافت پیش روی توسعه دهندگان نهاده فکر می کنیم، آینده این شرکت و سیستم عامل های آن را کاملا روشن ارزیابی می کنیم. نظر شما چیست؟

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل