نوکیا در حال استخدام برای بازگشت به تولید گوشی های هوشمند

نوکیا در حال استخدام برای بازگشت به تولید گوشی های هوشمند

نوکیا که زمانی یکی از بزرگترین سازندگان تلفن های همراه در دنیا به شمار می رفت، سال گذشته با فروش بخش تولید موبایل خود به مایکروسافت از این صنعت کناره گیری کرد. عمده ترین دلیل چنین اتفاقی این بود که نوکیا بسیار دیر متوجه شد لازم است به سمت ساخت تلفن های هوشمند حرکت کند و حتی همان موقع که بالاخره برای ورود به این عرصه تصمیم گرفت هم، سرنوشت خود را به ویندوز موبایل پیوند زد، پلتفرمی که خودش هم حال و روز چندان خوشی نداشت.
این برند البته همیشه در زمره خوش نام ترین های صنعت موبایل به شمار می رفته و کاربران بسیاری، محصولات باکیفیتش را در خاطر حفظ کرده اند. چنین سابقه ای هرچند نتوانست جلوی از بین رفتن سهم بازار نوکیا را بگیرد، اما حداقل این کمپانی می تواند امیدوار باشد اگر روزی با درس گرفتن از تصمیمات اشتباه گذشته به بازار برگردد، آغوش کاربران دوباره پذیرایش خواهد بود.
نوکیا البته به دلیل قرارداد با مایکروسافت در حال حاضر اجازه ساخت تلفن های هوشمند را ندارد، اما سال گذشته یکبار میزان استقبال کاربران را با عرضه تبلت اندرویدی سنجیده و پس از زمزمه های فراوان در مورد بازگشت این سازنده به بازار تلفن های هوشمند، اکنون خبر می رسد که سرانجام با استخدام نیروهای تازه، در حال آماده سازی خود برای فرارسیدن تاریخ پایان قراردادش با مایکروسافت در سال ۲۰۱۶ است.
رویترز در مورد استخدام های جدید نوکیا می گوید که این شرکت ده ها آگهی روی سایت LinkedIn ارسال کرده که زمینه کاری آنها به تلفن های هوشمند مربوط می شود، از جمله متخصصین توسعه محصول و مهندسینی که بتوانند نرم افزارهای مورد استفاده در تلفن های هوشمند این سازنده را طراحی کنند. این شرکت همچنین پیشتر نیز توسعه نرم افزاری در زمینه اندروید را با ارائه لانچر اختصاصی خود برای این پلتفرم تجربه کرده بود.
اما نکته ای که باید در مورد بازگشت نوکیا در نظر داشت این است که این شرکت پارسال تبلت خود را با همکاری فاکسکان به بازار عرضه کرده بود و هرچند دستی در طراحی آن داشت، اما تولید، توزیع، بازاریابی و پشتیبانی مشتریان همگی توسط شریک چینی انجام می گرفت.
حال به نظر می رسد نوکیا برای بازگشت به بازار تلفن های هوشمند هم به دنبال یافتن شریک مناسبی می گردد تا باز هم از همان روش استفاده کند و حتی نام هایی مثل میزوی چینی نیز در این میان به گوش می رسند.
این شرکت همچنین پیشتر و در ماه می میلادی اعلام کرده بود قصد دارد ۷۰ نفر از کارکنان بخش تکنولوژی خود را تعدیل کند، اما یکی از منابع مطلع به رویترز خبر داده که سازنده تصمیم خود در این باره را تغییر داده و نیمی از این افراد برای کار کردن روی تلفن های هوشمند، در استخدام نوکیا باقی خواهند ماند.

 

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل