مقالات

دانلود Media Center برای ویندوز ۱۰

دانلود 	Media Center برای ویندوز ۱۰
اگر از کاربران Windows Media Center هستید، حتما از این که مایکروسافت ویرایش مدیا سنتر را برای ویندوز ۱۰ ارایه نداده، دلخور هستید. البته کمپانی به جای این نرم افزار، یک اپلیکیشن DVD player برای ویندوز ۱۰ ارایه داده که قیمت آن ۱۵ دلار است. اما اگر به هر دلیلی مدیا سنتر را به DVD player ترجیح می دهید، در ادامه با ما همراه باشید. اگر با مدیا سنتر آشنایی ندارید اجازه دهید کمی در مورد آن توضیح دهیم. مدیا سنتر یک پخش کننده چند رسانه ای است که در قالب یک ویرایش جداگانه، در همه نسخه های ویندوز های قبلی از XP گرفته تا ویندوز ۸.۱ ارایه شده است. توسط این نرم افزار می توانید برنامه های تلویزیونی را که ضبط کرده اید را تماشا کنید. همچنین مدیا سنتر می تواند تصاویر و موسیقی ها و ویدیو های موجود در هارد و دیسک های نوری و یا مکانی از شبکه رایانه ای را پخش کرده و به شما اجازه سازمان دهی آن ها را هم می دهد. مایکروسافت مدت ها قبل از انتشار نسخه نهایی ویندوز ۱۰ اعلام کرده بود که ویندوز ۱۰، بر خلاف ویندوز های قبلی ویرایش مدیا سنتر نخواهد داشت. یعنی مدیا سنتر جایی در ویندوز ۱۰ ندارد، یا حداقل می توان گفت که مایکروسافت آن را به صورت پیش فرض به ویندوز ۱۰ اضافه نخواهد کرد. اما این به این معنی نیست که نمی توان این اپلیکیشن را در ویندوز ۱۰ نصب و استفاده کرد. چراکه مدیا سنتر هم مانند میلیون ها نرم افزار دیگر یک فایل نصبی داشته و توسط آن می توان این نرم افزار را نصب و مورد استفاده قرار داد. در ادامه می توانید با طی کردن چند مرحله ساده، مدیا سنتر را در ویندوز ۱۰ خود نصب کنید:
  • ابتدا باید فایل نصبی مدیا سنتر را از این لینک دانلود کنید
  • سپس فایل دانلود شده را از حالت فشرده خارج کرده و فایل TestRights.cmd را بیابید
  • بر روی این فایل راست کلیک کرده و روی گزینه Run as administrator کلیک کنید
پس از این که این فایل را به عنوان administrator سیستم اجرا کردید، خط فرمان یا همان CMD اجرا شده و برخی عملیات را به صورت خودکار انجام خواهد داد.
  • وقتی که عملیات خط فرمان به اتمام رسید، رایانه خود را Restart کنید
  • بعد از روشن شدن به پوشه دانلود رفته و فایل Installer.cmd را بیابید
مانند مرحله قبل این فایل را هم به عنوان administrator سیستم اجرا کنید. این بار هم خط فرمان اجرا شده و برخی عملیات دیگر را انجام خواهد. این بار وقتی عملیات به پایان رسید، پیام Press any key to exit message در CMD نمایش داده خواهد شد و شما می توانید خط فرمان را ببندید.
  • اکنون مدیا سنتر در ویندوز ۱۰ شما نصب شده و آماده اجرا است
تصمیم این که بخواهید مدیا سنتر را نصب کنید یا نه با خودتان است. فقط یاد آوری می کنیم که مایکروسافت قبلا صراحتا اعلام کرده که از مدیا سنتر در ویندوز ۱۰ پشتیبانی نخواهد کرد، بنابراین شاید شما هم بخواهید از نصب آن صرف نظر کنید. به هر حال باید بدانید که نصب این نرم افزار هیچ مشکلی برای سیستم پدید نخواهد آورد و علیرغم روش نصب آن که شاید کمی برایتان عجیب و غریب جلوه کند، چیزی طبیعی بوده و مانند یکی از هزاران نرم افزار ویندوزی دیگر است.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل  

 

2 نظر ثبت شده