تکنولوژی مقالات

سیستم عامل WatchOS 2 برای اپل واچ منتشر شد + تصاویر

سیستم عامل WatchOS 2 برای اپل واچ منتشر شد + تصاویر

16 سپتامبر روزی بود که اپل می خواست سیستم عامل های جدید iOS 9 و watchOS 2 را منتشر کند. مورد اول با موفقیت عرضه شد، اما به دلیل وجود یک باگ، این اتفاق برای watchOS 2 نیفتاد و دارندگان ساعت های هوشمند اپل، تاکنون در انتظار سیستم عامل جدید بودند.

برای طرفداران اپل واچ امروز روز بزرگی است، چرا که پس از مدت ها انتظار می توانند سیستم عامل جدید را بر روی ساعت هوشمند خود داشته باشند. اما اگر این سؤال ذهن شما را مشغول کرده باشد، که چه نیازی به این بروزرسانی دارید، بدانید که با سیستم عامل جدید، تجربه تازه ای از استفاده از ساعت هوشمند نصیبتان خواهد شد. حجم این آپدیت، 520 مگابایت است ولی تغییراتی که ایجاد می کند بسیار بیشتر از این مقدار است.

ویژگی ها و قابلیت های مهمی که watchOS 2 دارد، به صورت زیر می باشد:

1- اپلیکیشن های بومی

تاکنون سیستم اپل واچ به گونه ای بود که برنامه ها از طریق آیفون جفت شده، به صورت استریم در دسترس ساعت هوشمند قرار می گرفتند. اما اکنون تغییر بزرگی رخ داده و برنامه ها می توانند به صورت بومی در خود ساعت اجرا شوند. به این ترتیب توسعه دهندگان می توانند کارهای متنوع تری انجام دهند و نیز سرعت و کیفیت اجرای برنامه ها بالا می رود.

2- تصویر پیش زمینه

در سیستم عامل جدید می توان تصاویر دلخواه را به عنوان تصویر پیش زمینه انتخاب کرد و با انتخاب یک آلبوم عکس، تصویر پیش زمینه در هر بار تکان دادن مچ دست، تغییر می کند. اپل همچنین مجموعه ای به نام timelapse در اختیار کاربران قرار داده که به صورت پویا، بسته به اینکه در چه زمانی از شبانه روز باشیم، مناظر زیبایی از شهرهای مختلف جهان را نمایش می دهد.

3- امکان افزودن اطلاعات اپلیکیشن ها به صفحه نمایش

اکنون می توان به صورت سفارشی، اطلاعات مختلف را به صورت استریم از برنامه ها بر روی صفحه ساعت نمایش داد. جداول زمان بندی پروازها، اطلاعات ترافیکی، امتیازات مسابقه های ورزشی و غیره، از جمله این اطلاعات هستد.

4- سفر در زمان

این امکان وجود دارد که بتوانید نحوه و میزان تغییرات اطلاعات نمایش داده شده را در آینده ببینید. همچنین رویدادهای پیش رو و پیش بینی آب و هوا در ساعتی که شما درخواست می کنید، نشان داده می شوند.

5- حالت مخصوص شب

اپل واچ اکنون می تواند به ساعت هشدار کنار تخت خواب شما مبدل شود. هنگامی که به شارژر متصل باشد و به شکلی که در تصویر می بینید، قرار داده شود، به حالت "همیشه روشن" می رود و ساعت را نمایش می دهد. این در حالی است که دکمه های سخت افزاری آن به "Snooze" و "Off" تبدیل می شوند.

6- امکان افزودن تعداد بیشتری از دوستان

اکنون کاربران می توانند بیشتر از 12 دوست را در ساعت خود اضافه کنند. برای انجام این کار کافیست به سمت راست Swipe کرده و مخاطبان مورد علاقه را به لیست افزود.

7- پشتیبانی از رنگ های مختلف برای طراحی

در سیستم عامل جدید، امکان نقاشی با چند رنگ وجود دارد.

8- پاسخ به ایمیل ها

در نهایت کاربران می توانند از طریق ساعت هوشمندشان، به ایمیل ها پاسخ دهند. این کار می تواند از طریق ارسال پیام های پیش فرض، شکلک ها و یا فرمان صوتی انجام گیرد.

9- "Health" اطلاعات اپلیکیشن های دیگر را جمع بندی می کند

برخی از کاربران برنامه های دیگری برای فعالیت های ورزشی خود انتخاب می کنند و در آخر نمی توانند جمع بندی خوبی از فعالیت هایشان داشته باشند. برنامه "Health" اکنون می تواند نتایج تمامی برنامه های دیگر را به صورت یکجا در معرض دید کاربر قرار دهد. البته این اطلاعات را می توان در شبکه های اجتماعی مختلف به اشتراک گذاشت.

10- Siri

سیری در اپل واچ هوشمندتر شده است و کاربران می توانند از او درخواست نگاهی اجمالی به برنامه های مختلف و یا شروع فعالیتی را درخواست کنند.

11- Apple Pay

تمامی قابلیت های جدید Apple Pay در ساعت هوشمند اپل نیز وجود دارند و این شامل Wallet نیز می شود.

12- اطلاعات حمل و نقل

اپلیکیشن Maps در اپل واچ، زین پس می تواند مسیرهای حمل و نقل عمومی را به کاربر نشان دهد و برنامه ریزی کند.

13- WatchKit

WatchKit به توسعه دهندگان اجازه دسترسی به میکروفون، اسپیکرها، Digital Crown، شتاب سنج و موتور Taptic را می دهد و امکان پخش ویدیوهای کوتاه را فراهم می کند. این موضوع دست توسعه دهندگان را برای تولید اپلیکیشن های گسترده تری باز می گذارد.

14- HomeKit

HomeKit به اپلیکیشن های اپل واچ، این توانایی را می دهد که روشنایی و دیگر موارد هوشمند خانه شما را از دور، کنترل کنند.

با این اوصاف حتماً مجذوب قابلیت های سیستم عامل watchOS 2 شده اید. آیا از ساعت های هوشمند استفاده می کنید؟ به نظر شما ساعت های هوشمند چه جایگاهی در زندگی می توانند داشته باشند؟

 

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل