نصب ویندوز ۱۰ بر روی سیستم های قدیمی

نصب ویندوز ۱۰ بر روی  سیستم های قدیمی

 یک ماهی است که از انتشار ویندوز 10 می گذرد . مایکروسافت از ویندوز 10 به عنوان جامع‌ترین پلتفرم دنیا یاد می‌کند. پلتفرمی که از طیف وسیع سخت‌افزارهای مختلف در قالب یک راه‌حل جامع پشتیبانی می‌کند. مایکروسافت در ویندوز 10 تغییراتی اعمال کرده تا نظر مثبت کاربران قدیمی ویندوز را نیز جلب کند.

ویندوز 10 در ابزارهای مختلف اجرا می‌شود. از اینترنت اشیاء گرفته تا سرورهای پیشرفته‌ی دیتاسنترها می‌توانند به ویندوز 10 مجهز شوند. برخی از این ابزارها صفحه‌نمایش ۴ اینچ خواهند داشت و برخی ۸۰ اینچ. برخی نیز اصلا صفحه‌نمایش نخواهند داشت. برخی از این ابزارها در یک دست جای می‌گیرند و برخی نیز ابعاد چند متری دارند. بعضی از ابزارهای مبتنی بر ویندوز 10 از قلم و صفحه‌ی لمسی برای کنترل دستگاه بهره می‌برند و برخی از صفحه‌کلید و ماوس و برخی دیگر نیز از کنترلرهای حرکتی استفاده می‌کنند. در بعضی از این ابزارها امکان سوییچ کردن بین این حالت‌ها هم وجود دارد.

اما هرگاه صحبت از ویندوز جدیدتر به میان می‌آید ناخودآگاه تصوری که در ذهن‌ماه نقش می‌بندد آن است که ویندوز جدیدتر نیاز به سخت‌افزار قوی‌تر و کارآمدتری نیز خواهد داشت و احتمالا ویندوز جدید مناسب سیستم قدیمی من نباشد !

به نظر من این تصور بیشتر بعد از ارائه ویندوز ویستا و ویندوز ۸ قوت گرفت. چرا که این ویندوزها نیاز به سخت‌افزار قوی‌تری برای اجرا داشتند .

اما اگر نگاهی به مشخصات سخت افزاری ویندوز ۱۰ بیندازیم ، متوجه خواهیم شد که ویندوز ۱۰ پس از مدت‌ها سنت شکنی کرده و حداقل مشخصات سخت افزاری پایینی را برای اجرا و کارکرد نیاز دارد !

یک گیگابایت رم برای نسخه ۳۲بیتی و ۲ گیگابایت رم برای نسخه ۶۴ بیتی + یک پردازنده ۱ گیگاهرتزی + ۱۶ گیگابایت فضای خالی بر روی هارد دیسک برای نصب نسخه ۳۲بیتی و ۲۰ گیگابایت برای نسخه ۶۴بیتی مهمترین مشخصات سخت افزاری است که ویندوز ۱۰ نیاز دارد که تقریبا طیف وسیعی از سیستم‌های کامپیوتری قدیمی را نیز در بر‌می‌گیرد.

اما برای تست این موضوع ، آخرین نسخه منتشر شده ویندوز ۱۰ را بر روی یک نت‌بوک Acer که سال ساخت آن مربوط به ۷ سال قبل بود با مشخصات سخت افزاری ضعیفی همچون : پردازنده ۱٫۶۶ گیگاهرتزی اتم N450 و ۱ گیگابایت حافظه رم مورد آزمایش قرار دادیم. این لپ‌تاپ دارای یک هارددیسک ۳۲۰ گیگابایتی و صفحه نمایش ۱۰ اینچ بود.

ویندوز ۱۰ را از طریق یک فلش‌مموری USB بر روی لپ تاپ نصب کردیم.

اما نتایج کاملا تعجب آور بود!

نصب و راه اندازی ویندوز بر روی این لپ‌تاپ فقط ۱۵ دقیقه طول کشید و ویندوز ۱۰ توانست تمام درایور های دستگاه را به صورت خودکار نصب و پیکربندی کند.
ویدئوی زیر روند بالاآمدن ویندوز ۱۰ را پس از نصب موفقیت آمیز بر روی این لپ تاپ نشان می‌دهد :

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل