بهترین دوربین متعلق به اکسپریا Z5 سونی است

بهترین دوربین متعلق به اکسپریا Z5 سونی است

اگر به خاطر داشته باشید کمی قبل تر و طی ماه جاری میلادی وقتی سونی در جریان برگزاری نمایشگاه IFA 2015 از تلفن هوشمند اکسپریا Z5 پرده برداشت، اعلام کرد که این محصول از بهترین دوربین ممکنه در قیاس با سایر موبایل های پرچمدار برخوردار است.

اگرچه هنوز دستگاه یاد شده برای نقد و بررسی به دست بسیاری از منابع معتبر نرسیده، ولی وبسایت  که به جد در زمینه ی آزمودن سنسورهای دوربین های موبایل تخصص دارد فرصت پیدا کرده تا دوربین به روز ترین اسمارت فون کمپانی ژاپنی پیش تر اشاره شده را محک بزند و پس از آن نتایج جالبی را نیز در موردش منتشر سازد.

در ادامه با پیشگام دو همراه باشید.

 

گفتنی است که این وبسایت پس از انجام بررسی ها و تست های معمول و استاندارد خود بالاترین امتیاز ممکنه را به دوربین اکسپریا Z5 داده و موبایل مورد بحث توانسته برای تصاویری که ثبت می کند نمره ی ۸۸ و برای ویدئوهایش امتیاز ۸۶ را بگیرد.

در یک قیاس ساده بد نیست بدانید پیش از این گلکسی اس ۶ سامسونگ توانسته بود امتیازهای ۸۸ و ۸۴ را بگیرد و این اعداد برای نکسوس ۶p گوگل که تنها یکی دو روز پیش معرفی شده برابر با ۸۶ و ۷۹ بوده اند.

DxOMark در نقد خود دوربین اصلی اکسپریا Z5 را به خاطر ارائه ی فوکوس خودکاری سریع و مطلوب در تمامی شرایط به شدت مورد تقدیر قرار داده و گفته است عکس های این دوربین از وایت بالانسی فوق العاده و رنگ هایی کاملاً طبیعی برخوردارند، ضمن اینکه تصاویر گرفته شده در نور کم هم کمترین نویز ممکن را دارا هستند.

بد نیست یادآور شویم پرچمدار کنونی سونی (اکسپریا Z5) در قسمت پشتی خود دوربینی ۲۳ مگاپیکسلی را جای داده و عرضه ی آن در اروپا از هفته ی آینده با قیمت ۶۹۹ یورو آغاز خواهد شد.

برای دیدن رتبه سایر دوربین های تخصصی عکاسی و فیلم برداری و همچنین دوربین گوشی های تلفن همراه به سایت DXOMARK.COM مراجعه کنید .

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل