اپل تلاش های بسیاری به منظور عدم نفوذ آب به آیفون های جدید کرده

اپل تلاش های بسیاری به منظور عدم نفوذ آب به آیفون های جدید کرده

وبسایت iFixit که سابقه ای طولانی در کالبد شکافی گجت های مختلف دارد، به تازگی و پس از بررسی هایی که صورت داده متوجه شده که اپل تلاش کرده تا آیفون های ۶ اس در قیاس با مدل پیشین از مقاومت بیشتری در برابر آب برخوردار باشند.

اگر به خاطر داشته باشید به تازگی ویدئویی روی اینترنت انتشار یافته که نشان می دهد نمونه های تازه معرفی گشته تلفن های هوشمند ساکنین کوپرتینو می توانند تا یک ساعت در عمق ناچیزی از آب دوام بیاورند، اما ظاهرا رها کردن شان در استخر عاقبت خوشی ندارد و دستگاه به صورت کامل معیوب می شود.

سایت پیش تر اشاره شده با دقت در جزئیات دریافته است که فریم قاب مدل های ۶ اس و ۶ اس پلاس با نواری ویژه درزگیری شده و همین مسئله ظاهراً مقاومت محصول در برابر آب را افزایش داده.

iFixit در این رابطه می گوید که ما دریافتیم قدری به لبه های فریم اطراف آیفون افزوده شده، این افزایش بسیار ناچیز ولی مقدارش قابل اندازه گیری بوده و به ۰.۳ ملیمتر می رسد، که البته همین اندازه کافیست تا یک درزگیر ویژه بر رویش قرار گیرد.

عددی که به آن اشاره کردیم به یقین بسیار کم محسوب می شود ولی آنقدر هست که بتوانیم دگرگونی حاصل از آن را با چشم غیر مسلح مشاهده نماییم. شواهد نشان می دهند اپل کاملاً به زوایای مختلف مسئله اندیشیده و به واقع تلاش داشته تا کیفیت محصول را افزایش دهد.

ضمناً در کنار تفاسیر صورت پذیرفته باید به این نکته نیز پرداخت که تمامی کابل های اتصالات به کار رفته روی لاجیک برد نیز توسط لایه ای ظریف از سیلیکون مهر و موم شده اند، این کابل ها و کانکتورهایی که به آنها اتصال دارند آسیب پذیرترین اجزا محصول هستند و لذا کوشش به عمل آمده از آنها بیشتر و بهتر محافظت شود.

گفتنی است که ساکنین کوپرتینو در ماه مارس امسال پتنتی را در مورد محافظ های ضد آبی خاص و سیلیکونی به ثبت رسانده بودند و به نظر می رسد به محض رسمیت یافتن این پتنت آن را در جدیدترین اسمارت فون شان به کار بسته اند.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل