تکنولوژی اپلیکیشن آی او اس

بد افزار YiSpecter : خطر در کمین دستگاه های اپل !

بد افزار YiSpecter : خطر در کمین دستگاه های اپل !

امروزه اغلب ماها تقریبا تمام طول روز رو در شبکه های اجتماعی ، سایتها و نرم افزارها سپری میکنیم و بی خبر از اینکه عده ای به دنبال نا امن کردن این فضا هستند با خیالی راحت کارهای روز مره خودمون رو انجام میدیم  ، این بحث زمانی مهم میشود که اطلاعات موجود در دستگاه ما مهم باشند.

به تازگی برخی از کاربران در تایوان و چین خبر داده اند که یه نرم افزار مخرب اپلیکیشن هایی را به صورت جعلی بر روی آیفون و آیپد  نصب میکند .

هر زمان و در هر محفلی که بحث از سیستم عامل و امنیت میشود نام ios به زیبایی می درخشد و این درواقع زمانی است که اکثر کاربران ios به امنیت دستگاه خود در برابر android می بالند اما به نظر میرسد که روزهای سختی برای اهالی کوپرتینو در پیش روست .

این بد افزار که YiSpecter نام دارد توانسته به راحتی راهش را به تعدادی از اپلیکیشن های آیفون و آیپد باز کند .

یکی از شرکتهای معروف امنیتی به نام Palo Alto Networks در گزارش خود اعلام کرده است که این بد افزار میتواند تمام بوک مارک ها را از بین ببرد و حتی موتور جستجوی پیش فرض سافاری را تغیر دهد و اطلاعات شخصی را بدون اطلاع کاربر به سرقت ببرد . روش کار این بد افزار بدین صورت است که به شکل بنرهای تبلیغاتی تحریک کننده به نمایش در می آید و شما بی خبر از همه جا با کلیک بر روی آن به استقبال این بد افزار می روید .

نکته جالب تر اینکه اینبار نه تنها دستگاه های جیلبریک شده بلکه دستگاه های جیلبریک نشده هم در معرض این بد افزار قرار دارند و به گفته مسئولین اپل تا ارائه یه راه حل اساسی فعلا بهترین روش برای جلوگیری از گسترش این بد افزار آپدیت به نسخه 9 و دانلود از اپستور می باشد

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل