نگاهی عمیق به Asus GX700: سیستم خنک‌کننده اولین لپتاپ آبی جهان چگونه کار می‌کند؟

نگاهی عمیق به Asus GX700: سیستم خنک‌کننده اولین لپتاپ آبی جهان چگونه کار می‌کند؟

 

ماه گذشته و در نمایشگاه IFA 2015 بود که ایسوس لپتاپ گیمینگ و قدرتمند GX700 را با قدرتمندترین قطعات موجود در بازار معرفی نمود. اما واقعا چیزی که در مورد این لپتاپ مهم است، قطعات به کار رفته در آن نیست، بلکه سیستم خنک‌کنندگی GX700 چیزی بود که توجه همگان را به خود جلب کرد.

اگر به یاد داشته باشید، این لپتاپ قدرتمند به پردازنده‌ی 4 هسته‌ای Core i7-6820HK (با معماری Skylake) اینتل و کارت گرافیک GTX 980 انویدیا مجهز شده و در کنار آن نیز 64 گیگابایت حافظه‌ی رم DDR4، مسئول پردازش اطلاعات هستند. همچنین پنل به کار رفته در این لپتاپ با پشتیبانی از فناوری G-Sync انویدیا، می‌تواند تا حد زیادی بازی‌ها را بهینه کرده و به شکل بهتری به اجرا در آورد. اما همانطور که اشاره کردیم، سیستم خنک‌کنندگی آبی این لپتاپ که برای اولین بار در جهان استفاده شده، مهم‌ترین خبر در مورد پرچم‌دار جدید ایسوس است. بالاخره پس از گذشت یک ماه و درخواست‌های بسیار زیاد کاربران، ایسوس اطلاعاتی در مورد عملکرد این سیستم در اختیارمان علاقه‌مندان قرار داده است.

اما این سیستم چگونه کار می‌کند؟

اولین موضوعی که باید به آن اشاره کنیم، این است که اگر تصویری که در ابتدای پست قرار گرفته را مشاهده کنید، می‌توانید مطمئن شوید که چنین چیزی واقعا قابل حمل نیست. ایسوس نیز این موضوع را به خوبی می‌داند و به همین جهت، این امکان را برای کاربران فراهم کرده تا بتوانند خنک‌کننده‌ی آبی را از لپتاپ جدا کنند. و این، درست سوالی است که ذهن ما را به خود مشغول کرده بود.

خود داک جدا شونده این لپتاپ تمامی اجزای مورد نیاز برای خنک‌کننده آبی را در خود دارد. در کنار مخزن آب و پمپ آن نیز دو رادیاتور و فن 90 میلی‌متری قرار گرفته و داک خنک‌کننده آبی، به وسیله‌ی دو اتصال‌دهنده که اصطلاحا quick-disconnects نام دارند، متصل می‌شود. تصویر این بخش در ادامه قرار گرفته:

 

برای آماده کردن لپتاپ، کافیست آن را در محل مورد نظر قرار داده و داک را به آن متصل کنید. البته برای این کار تعدادی پایه و نازل برای اطمینان از اتصال صحیح و کامل داک به لپتاپ وجود دارد. همچنین ایسوس اعلام کرده که با استفاده از موادی دیگر، سعی کرده تا از خراب شدن این داک و ایجاد هر گونه مشکل جلوگیری کند و تقریبا نیز ممطئن است که کاربران نمی‌توانند باعث ایجاد اتفاقی نادرست شوند.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل