تکنولوژی

ویژگی های بیلد 10572 ویندوز موبایل

ویژگی های بیلد 10572 ویندوز موبایل


مایکروسافت در وبلاگ خود خبر از انتشار بیلد 10572 خبر داد . یکی از مشکلات این بیلد ، بروز نشدن از بیلدهای قبلی به این بیلد می باشد . یعنی شما ابتدا باید به ویندوز 8.1 موبایل بروزرسانی کنید و سپس به 10572 . البته مایکروسافت اعلام کرده که این بیلد را به دلیل علاقه و اشتیاق کاربران اینسایدر منتشر کرده و گرنه بیلد بعدی ( 10575 ) شامل امکان بروزرسانی از بیلدهای قبلی خواهد بود .

 

و اما ویژگی ها و امکانات جدید بیلد 10572

دریافت تماس های بی پاسخ (missed call) در کورتانا و ارسال پیام کوتاه  در ویندوز 10 . 

اگر شما خواهان ارسال پیام کوتاه در کامپیوتر شخصی خود هستید ، تنها کلمه "Text" و نام مخاطب و نوشته مورد نظر مورد نظر خود را بگویید و با گفتن کلمه "Send" پیام خود را به راحتی بفرستید .

برای اینکار شما تنها کافی است با یک اکانت مایکروسافت وارد گوشی و ویندوز کامپیوتر خود شده باشید . اگر شما شامل چندین کامپیوتر متصل به اکانت مایکروسافت خود هستید تنها کافی است ، به قسمت تنظیمات کورتانا رفته و قسمت Missed call notification  را غیرفعال کنید .

|یام رسان Skype ، و تماس ویدئوی و صوتی :

همانطور که قبلا اشاره کردیم ، در این بیلد همانند بیلد قبلی شما زا یک Skype داخلی در سیستم عامل بهره مند هستید و بدون نیاز به اجرای Skype قادر به اجرای این برناه یونیورسال خواهسد بود . همچنین این پیام رسان از تصاویر متحرک GIF و قابلیت جستجوی پیام ها پشتیبانی می کند . وهمچنین قادر به جستجو در تاریخچه تماس ها خواهید بود .

بهبود ها در کورتانا

کورتانا می تواند به شما در گذراندن اوقات فراغت ، مانند تماشای فیلم و قرارهای ملاقات کمک کند . این کمک ها شامل راهنمایی شما به مقصد مورد نظر از طریق معرفی کوتاه ترین و کم ترافیک ترین مسیر می باشد . از طریق گفتن "Book an Uber"  می توانید از نزدیک ترین تاکسی های زیر مجموعه Uber به خود مطلع شوید و به آسانی یک تاکسی به مقصد مورد نظر کرایه کنید . همچنین شما می توانید برای رفتن به فرودگاه نیز از طریق کورتانا و با گفتن "Book an Uber to SeaTac" استفاده کنید ( نام هر فرودگاهی که Bing یا Uber بشناسد ) .

 

نقشه های آفلاین

شما در این بیلد می توانید نقشه ها را به صورت آفلاین ( همان طور که کاربران اینسایدر درخواست داده بودند ) در کارت حافظه ذخیره کنید .

 

برنامه Photo Viewer

تواننایی مارک کردن تصاویر به عنوان تصاویر دلخواه یکی از ویژگی های جدید این بیلد می باشد . همچنین توانایی بزرگنمایی بهتر ، ویرایش تصاویر و منوهای بیشتر به این Viewer اضافه شده است .

 

محل ذخیره سازی

در این بیلد همانند نسخه ویندوز  دسکتاپ شما قادر به مدیریت محل نصب برنامه و یا محل دانلود فایل های خود هستید . 


 

 

همچنین برخی باگ های در این بیلد نیز رفع شده اند :

    - بهبود عملکرد کورتانا برای مصرف کمتر در حال پس زمینه 

    - برطرف کردن مشکلات اجرا نشدن صفحه استارت و بهبود بخشیدن وافزایش سرعت اجرای آن 

    - در قسمت Action Center باز و بسته کردن منوها بسیار سریع تر صورت می گیرد .

    - زنگ هشدار وقتی گوشی قفل شده در صفحه قفل نمایش داده می شود .

    - سنسور مخصوص هنگام مکالمه ، صفحه نمایش را خاموش می کند .

    - تغییر زبان کیبورد بدون دردسر

    - راه اندازی دوباره گوشی با زدن دکمه Restart for apply 

 

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل