مقالات

اجرای برنامه های 32 بیتی بر روی ویندوز 64 بیتی

اجرای برنامه های 32 بیتی بر روی ویندوز 64 بیتی

معماری پردازنده ها در سال های اخیر پیشرفت های بزرگی را پشت سر گذاشته است . معماری 32 بیتی و 64 بیتی یکی از این پیشرفت ها بوده است . البته معماری 32 بیتی اولین معماری نبوده و معماری 16 بیتی قبلا از آن مورد استفاده قرار می گرفته است .

پس حتما تا به حال با مشکل اجرا نشدن برنامه های 32 بیتی بر روی ویندوز خود مواجه شده اید . معماری 32 بیتی علارغم سرعت خوبی که دارد توانایی پشتیبانی از مقدار حافظه ی رم بالاتر از 4GB را ندارد . به همین خاطر با آمدن معماری 64 بیتی تا 2048GB  می توانید از حافظه رم استفاده کنید .

به هر حال ما در تیم پیشگام آی تی ، با استفاده از یک سری ترفند به شما نحوه اجرا کردن برنامه های 32 بیتی را بر روی ویندوز های 64 بیتی آموزش می دهیم . با استفاده از این آموزش دیگر دغدغه نصب ویندوز 32 بیتی یا 64 بیتی ندارید .

 

روش اول : اجرا کردن به عنوان Administrator

برای اجرا کردن برنامه های 32 بیتی بر روی ویندوز 64 بیتی یکی از روش ها اجرا به عنوان Administrator  می باشد . آموزش تصویری زیر گویای همه چیز می باشد . بر روی برنامه مورد نظر کلیک راست کرده و بر روی Run As Administrator کلیک کنید . اگر برنامه اجرا شد می توانید برنامه را به صورت پیش فرض همیشه به عنوان Administrator اجرا کنید . تنه با کلیک راست کردن بر روی آیکون برنامه به بخش Propertise رفته و در پنجره باز شده به تب Compatibility v رفته و تیک گزینه آخر یعنی Run this program as administrator را فعال کنید تا همیشه به عنوان Administrator اجرا شود .

روش دوم : استفاده ازProgram Compatibility Assistant

وقتی شما برنامه 32 بیتی مورد نظر خود را اجرا می کنید ، ممکن است با پنجره  Program Compatibility Assistant مواجه شده باشید که دارای دو گزینه برای انتخاب می باشد . با زدن گزینه اول ( No , Lunch troubleshooter ) ویندوز برنامه مورد نظر شما را مورد وارسی قرار می دهد ، تا اشکالات احتمالی را برطرف کند . بعد از چند ثانیه وارد قسمت Select troubleshooting option می شوید . در این قسمت گزینه Try recommended settings را انتخاب کنید . در بخش بعدی دکمه باز زدن  دکمه Test program  برنامه شما در صورت رفع شدن مشکل اجرا می شود .

روش سوم : نصب درایورها و برنامه های مورد نیاز

برخی برنامه های 32 بیتی به علت نصب نبودن برخی برنامه های اصلی ، در اجرا با مشکل مواج می شوند . به عنوان مثال برنامه Microsoft Visual C++ Redistributable Package در دو نسخه 64 بیتی و 32 بیتی ارائه شده است . اگر خواهان اجرای برنامه های 32 بیتی در ویندوز های 64 بیتی هستید باید نسخه 32 بیتی آن را نیز نصب کنید .

همچنین بخوانید: ترفندهای ویندوز 10 و رفع مشکلات آن

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل  

 

7 نظر ثبت شده