تکنولوژی

به ضربان قلب نمایش داده شده توسط اپل واچ اعتماد نکنید!

به ضربان قلب نمایش داده شده توسط اپل واچ اعتماد نکنید!

یکی از جذاب‌ترین ویژگی های ساعت هوشمند شرکت اپل، حسگر ضربان قلب داخلی این دستگاه است. این حسگر در قسمت زیرین ساعت تعبیه شده است. بر خلاف حسگرهای ضربان قلب قدیمی که روی قفسه سینه قرار می گرفتند، سیستم طراحی شده در اپل واچ ( و سایر دستگاه‌های مشابه) برای ارزیابی ضربان قلب افراد از پالس‌های نوری استفاده می‌کند.

 

در هر حال، به تازگی شکایت‌های مختلفی از کاربران این ساعت هوشمند مطرح شده است که ادعا می کنند نتایج ارایه شده توسط حسگر ضربان قلب اپل واچ همواره دقیق و درست نیست. این موضوع بحث‌های داغی را در انجمن‌های پشتیبانی شرکت اپل و هم چنین شبکه اجتماعی Reddit راه انداخته است. برخی از کاربران ادعا کرده‌اند که با توجه به این مشکل، ساعت خود را برای تعویض به شرکت اپل فرستاده‌اند، اما این مشکل هم چنان پا بر جا بوده است.

 

مشکل اینجاست که به نظر می‌رسد ضربان قلب نمایش داده شده روی صفحه نمایش ساعت کمتر از ضربان قلب حقیقی فرد است، به خصوص زمانی که کاربر مشغول انجام حرکات بدنی شدید باشد. این مشکل عکس عملکرد سایر حسگرهای ضربان قلب، از جمله محصولات شرکت Polar است که به صورت پیوسته نتایج کاملا متفاوتی را نمایش می‌دهند.

 

به گفته اپل در وب سایت این شرکت، اپل واچ حین انجام حرکات فیزیکی مختلف، از سیستم‌های ارزیابی ضربان قلب مختلفی استفاده می‌کند. بنا بر اظهارات اپل، حرکات فیزیکی موزون‌تر مانند دویدن در مقابل سایر حرکات فیزیکی نامنظم‌تر مانند وزنه‌برداری، تنیس یا مشت‌زنی، موجب می‌شوند که ساعت ضربان قلب را به صورت دقیق‌تری نمایش دهد.

 

باید منتظر ماند و دید که اپل برای حل این مشکل از چه راهکاری استفاده خواهد کرد. یکی از ساده‌ترین راهکارها عرضه یک بروزرسانی نرم افزاری است که موجب می شود حسگر ضربان قلب ساعت را متناسب با حرکات فیزیکی مختلف بدن تنظیم کند، اما در حال حاضر بسیاری از کاربران از عرضه احتمالی چنین آپدیتی نیز راضی نیستند.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل