تکنولوژی

هواوی از پردازنده هشت هسته‌ای Kirin 950 رونمایی کرد

هواوی از پردازنده هشت هسته‌ای Kirin 950 رونمایی کرد

شرکت هواوی دیروز در پکن، پایتخت چین از نسل جدید سری پردازنده‌های خود پرده برداشت.

 

شرکت هواوی در جریان این کنفرانس اعلام کرد که طی دو سال گذشته بیش از 15 میلیون گوشی هوشمند مجهز به پردازنده های Kirin را به فروش رسانده است. با توجه به این موضوع که چیپ‌ست‌های Kirin تنها در اسمارت فون‌های فروخته شده هواوی در آسیا و اروپا مورد استفاده قرار می گیرند (مدل‌های فروخته شده در ایالات متحده به پردازنده های کوالکوم مجهز هستند)، این آمار فروش بسیار موفقیت آمیزی است. هواوی Mate 7، Mate S، P8، P8 Lite و P8 Max از جمله گوشی‌های هوشمند مجهز به پردازنده‌های Kirin هستند.

 

هواوی هم چنین مدعی است که بالاترین میانگین سرعت در میان اسمارت فون‌های موجود در بازار را داراست، چیپ‌های Kirin از شبکه‌های 4G+ نیز پشتیبانی می‌کنند و در کشور چین بیش از نیمی از دستگاه‌های 4G+ به پردازنده‌های Kirin مجهز هستند. این چیپ‌ست‌ها ابتدا از 4G و سپس از 4G+ پشتیبانی می‌کردند و در مرحله بعد نوبت به VoLTE می‌رسد. Kirin 950 اولین چیپستی خواهد بود که گواهینامه CMCC VoLTE را دریافت می‌کند.

 

پردازنده Kirin 950 اولین SoC موبایلی تجاری موجود در بازار است که با فرآیند 16 نانومتری FF+ ساخته شده است. هواوی مدعی است که عملکرد این پردازنده به میزان 40 درصد افزایش یافته و توان مصرفی آن نیز 60 درصد کاهش داشته است. این توان مصرفی می‌تواند موجب افزایش طول عمر باتری به میزان 10 ساعت شود.

 

در این چیپست از یک Cortex-A72 چهار هسته‌ای با سرعت 2.3 گیگاهرتز و یک Cortex-A53 چهارهسته‌ای با سرعت 1.8 گیگاهرتز استفاده شده است. پردازنده گرافیکی این چیپست نیز Mali T880 GPU است. عملکرد هسته‌های Cortex-A72 در مقایسه با Cortex-A75 حدود 11 درصد بیشتر است. هواوی هم چنین اولین شرکتی است که از Mali T880 GPU به صورت تجاری استفاده می‌کند. توان محاسبات گرافیکی این پردازنده در مقایسه با Kirin 930 صد در صد افزایش داشته است.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل