تکنولوژی اپلیکیشن اندروید

گوگل وجود مشکلات امنیتی جدی را در گلکسی S6 سامسونگ اثبات کرد

گوگل وجود مشکلات امنیتی جدی را در گلکسی S6 سامسونگ اثبات کرد

تیم پروژه زیرو در گوگل که وظیفه دارد باگ ها و نقاط ضعف امنیتی سیستم عامل اندروید را پیدا کند اخیرأ بر گوشی گلکسی S6 Edge سامسونگ تمرکز کرده و مشخص شده که این گوشی دارای یازده نقطه ضعف امنیتی بزرگ است که از میان آنها می توان به اپلیکیشن ایمیل و گالری تصاویر آن در کنار خود سیستم عامل اندروید اشاره کرد.


یکی از نکات مثبتی که در این گزارش به آن اشاره شده، برطرف شدن بزرگترین مشکلات امنیتی این گوشی 90 روز پس از شناسایی آنها است. سه مشکلی که هنوز پابرجا هستند تهدید کمتری ایجاد می کنند و وعده داده شده که آنها هم در ماه نوامبر برطرف شوند. نکته قابل تامل این است که گوگل برای تشخیص این مشکلات تیمی متشکل از 10 تحلیلگر امنیتی را برای یک هفته دور هم جمع کرد، کاری که انجام آن برای تک تک گوشی های اندرویدی غیرممکن است چرا که در حال حاضر بیش از هزار و سیصد برند در حال تولید گوشی های اندرویدی هستند؛ و هر یک از این شرکت ها مشکلات امنیتی مخصوص به خود را دارند. همین مسأله تبدیل به مشکل اساسی کاربران اندروید شده است: گوگل نطارتی بر نرم افزار نهایی که کاربران استفاده می کنند ندارد و همچنین ابزار کافی برای ایمن سازی همه 1.4 میلیارد دستگاه اندرویدی فعال در سطح جهان را ندارد.


مقصر دانستن تولیدکنندگان گوشی های اندرویدی کار ساده ای است، ولی فراموش نکنیم که آنها در نبرد بی پایان بر سر ارائه محصول ارزان تر هستند، نبردی که نتیجه آن برای ما گوشی های پیشرفته تر و ارزان تر بوده است. بسیاری از این شرکت های خرده پا برای کاهش هزینه های خود و ارائه محصول ارزان تر از بسیاری از جنبه های امنیتی چشم پوشی می کنند. و این انتخابی مناسب برای آنها است، چرا که مشکلات امنیتی چیزی نیستند که در نگاه اول به چشم مشتری بیایند. با این حال، گوگل، سامسونگ و ال جی خود را به عرضه به روز رسانی های امنیتی ماهانه متعهد کرده اند، که به حصول راهبرد امنیتی یکپارچه کمک می کند.


در این میان، بلک بری با عرضه گوشی اندرویدی خود با نام Priv تصمیم دارد مسآله امنیت گوشی های اندرویدی را برطرف کند. این گوشی دارای بسته امنیتی جامع برای نظارت بر اپلیکیشن ها به منظور حفظ حریم شخصی کاربران است. دنیای ایده آل ما جایی است که همه گوشی های اندرویدی چنین سخت گیری های امنیتی را جدی بگیرند ولی هنوز هم تمرکز خیلی از تولیدکنندگان گوشی بر ساخت صفحات نمایش زیبا و پردازنده های قدرتمندتر است.

 

 

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل