امن‌ترین سیستم عامل‌های موبایل از نگاه هکرها معرفی شدند

امن‌ترین سیستم عامل‌های موبایل از نگاه هکرها معرفی شدند

dec354a4-e0c5-4943-b693-48af567111f2

شاید نتوان گوشی های شرکت مایکروسافت را با اسمارت فون های قدرتمندی همچون اپل و سامسونگ که هم اکنون بخش عمده ای از بازار این محصول هوشمند را در اختیار دارند، مقایسه کرد اما این گوشی های ویندوزفونی یک برنده بزرگ به نام ضریب امنیتی بسیار بالا در برابر نفوذ هکرها در دست دارند که آنها را به عنوان امن ترین گوشی های جهان تبدیل می کند.

 

ویندوزفونی ها امسال میزبان دو عضو بالارده و قابل احترام به نام های لومیا 950 و 950 اکس ال بودند که با ویژگی ها و مشخصه های فنی سطح بالای خود می توانند نگاه هر خریداری را به خود جلب کنند و ردموندی ها نسبت به فروش این دو گوشی و استقبال مردم بسیار خوش بین هستند و امیدوارند که بتوانند اندکی از ضعف عملکرد خود در کسب و کار اسمارت فون ها در سال های اخیر را جبران کنند.

 

حال به گفته گروهی از هکرها و آقای استیو لرد که سابقه 15 سال کار در حوزه مسائل امنیتی را در کارنامه دارد، امنیت سیستم عامل ویندوزفون از تمامی سیستم عامل های موجود در بازار بیشتر بوده وهم اکنون در صدر رده بندی امن ترین ها جای گرفته است.

 

لرد با اشاره به اراده جدی شرکت ها برای جلوگیری از نفوذ هکرها به گوشی های هوشمند در طی سال های اخیر اعلام کرد:" تمامی سیستم عامل ها از نقاط ضعف و نقاط قوت خاصی برخوردارند. در حال حاضر، پلتفرم ویندوزفون از ضریب امنیتی بسیار بالایی برخوردار است و همین امر کار را برای نفود هکرها دشوار می کند. اگر بخواهم سیستم عامل ها را از لحاظ امنیت دسته بندی کنم مقام دوم را بعد از ویندوزفون به بلک بری، سپس iOS و بعد از آن نیز اندروید می دهم. همچنین اگر بخواهم از طریق ایمیل و یا پیام نیز نفوذ کنم، اندروید آسیب پذیرترین سیستم عامل خواهد بود."

 

وی در ادامه صحبت های خود افزود:"گوشی های قدیمی عمدتاً از آسیب پذیری بالاتری برخودارند و اگر همچنان به استفاده از گوشی های قدیمی تمایل دارید پیشنهاد می کنم که از گوشی های مبتنی بر ویندوزفون 8 و بالاتر و یا BB10 استفاده کنید چون نسبت به سایر گوشی ها امن ترند."

 

در حال حاضر تنها 3 درصد از کاربران گوشی های هوشمند در جهان از سیستم عامل ویندوزفون استفاده می کنند و این تعداد اندک کاربران می تواند یکی از دلایل عدم استقبال هکرها برای سرقت اطلاعات موجود در این گوشی ها باشد.

 

 

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل