تکنولوژی اپلیکیشن آی او اس

آیفونی ها مراقب باشید؛ iOS 9.1 سنسور اثرانگشت را از کار می اندازد

آیفونی ها مراقب باشید؛ iOS 9.1 سنسور اثرانگشت را از کار می اندازد

برخی کاربران گوشی های آیفون پس از بروزرسانی سیستم عامل گوشی خود به آخرین نسخه از iOS مشکلاتی را در سنسور اثرانگشت اسمارت فون خود تجربه کرده اند.

 

کمپانی اپل در 21 اکتبر (29 مهرماه) بروزرسانی جدیدی از پلتفرم خود موسوم به iOS 9.1 را برای دارندگان گوشی های آیفون خود عرضه کرد که با چندین ویژگی جدید و رفع برخی باگ ها همراه بود.

 

این نسخه نیز همانند نسخه های قبلی با استقبال قابل توجهی از سوی کاربران همراه بود و میلیون ها کاربر در سراسر جهان، پلتفرم گوشی خود را به iOS 9.1 بروزرسانی کردند. اما طولی نکشید که شکایت هایی از سوی برخی کاربران در وب سایت رسمی انجمن پشتیبانی (Support Forum) این شرکت مبنی بر بروز مشکلاتی در سنسور اثرانگشت گوشی هایی که به نسخه جدید آپدیت شدند، مطرح شد.

 

یکی از کاربران در این انجمن مشکل خود را این چنین توضیح داد:"من یکی از دارندگان مدل 64 گیگابایتی گوشی آیفون 6 اس هستم و چند روز پیش گوشی خود را به iOS 9.1 بروزرسانی کردم. اما پس از این آپدیت، تاچ آی‌دی گوشی من بسیار کند شد و در بعضی مواقع نیز کاملاً از کار می افتاد و با چند بار امتحان کردن نیز این مشکل برطرف نشد."

 

گفتنی است این کاربران پس از مشاهده این مشکل مجبور شدند تا گوشی خود را هارد ریست (نگه داشتن همزمان دکمه هوم و پاور گوشی به صورت همزمان به مدت 10 ثانیه) کنند و با تنظیمات کارخانه گوشی خود را به حالت اولیه برگردانند.

 

کاربر دیگری در این انجمن عنوان کرد:"ویژگی تاچ آی‌دی قبل از نصب iOS 9.1 به خوبی کار می کرد اما پس از ریستارت و تغییر به حالت Low Power به طور کامل از کار افتاد."

تا به این لحظه، اپل واکنشی را در پاسخ به مشکلات این دست از کاربران از خود نشان نداده و همین امر انتقاد برخی کارشناسان را به دنبال داشته است به طوری که آنها سیاست های اپل در ارایه این بروزرسانی ها را شکست خورده دانستند چرا که کاربران با مشاهده چنین مشکلاتی، استفاده از نسخه هایی با کارایی بیشتر و البته باگ های کمتر را ترجیح خواهند داد. 

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل