تکنولوژی

اپل یکی ازپروژه های استیو جابز را متوقف کرده است

اپل یکی ازپروژه های استیو جابز را متوقف کرده است

اکثر ما داستان بسیار غم انگیز استیو جابز و شرکت خود ساخته اش را می دانیم. شرکتی که در گاراژ خانه پدر خوانده اش شروع به کار کرد و سال ها بعد از او گرفته شد. استیو پس از جدایی از اپل شرکت دیگری به نام نکست را راه اندازی کرد و آن را هم با تصمیمات و سیاست ای خود به بالا کشانید و بسیار پر فروغ بود.

زمانی که مدیران اپل به این نتیجه رسیدند که به حضور استیو نیاز دارند برای بازگشت او مجبور شدند شرکت نکست را خریداری کنند و تمامی پروژه های آن شرکت سهم اپل شد. یکی از پروژه های نکست WebObjects نام داشت و در واقع همان وبسایت کنونی است و مصداق جلو تر بودن از زمان خود بودن است.

حال پس از سال ها یک توسعه دهنده جاوا به نام هوگی ثوردارسون خبر از متوقف شدن این پروژه داده است. وی این موضوع را با دریافت ایمیلی از شرکت اپل رسمی کرده و گفته: 

در سال‌های اخیر من بعضا ایمیل‌هایی را به تیم کوک در خصوص سوال از وضعیت پروژه‌ی WO ارسال می‌کردم. اخیرا تماسی با من توسط یکی از متخصصان اپل گرفته شد تا در مورد سوالی که پرسیده بودم، پاسخ دهد. در چند تماس برقرار شده توسط این متخصص، وی اعلام کرد که اصلا اطلاعی در مورد پروژه‌ی WO نداشته و تاکنون اسمی از چنین پروژه‌ای را نشنیده است. وی در آخرین تماس خود پس از انجام پیگیری‌های متعدد جواب روشنی ارائه و اعلام کرد که WebObjects یک پروژه‌ی متوقف شده است و هیچگاه ادامه نخواهد یافت.

نمی توان گفت که این پروژه به جایی می رسید یا خیر اما با توجه به سابقه اپل و استیو جابز شاید اگر این پروژه به کار خود ادامه میداد سبک متفواتی از وب سایت ها را مشاهده می کردیم.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل