تکنولوژی مقالات

طوفان ایرما وضعیت در کارائیب و فلوریدا را اضطراری کرد

طوفان ایرما وضعیت در کارائیب و فلوریدا را اضطراری کرد

فصل طوفان ها در اقیانوس آرام شروع شده است. طوفان ایرما اکنون به سرعت در غرب اقیانوس آرام در حال پیشروی است و سریعا به کارhئیب خواهد رسید. همچنین احتمال دارد تا پایان هفته در یک حال ناگوار ایالات متحده را نیز تحت تاثیر قرار دهد. این درحالی است که بخشی از ایالات متحده هنوز در حال مقابله با خرابی های ناشی از طوفان هاروی است.

امروز صبح (۱۴ شهریور) ، طبق گفته صفحه توئیتر NASA SPoRT ، طوفان ایرما در رده فوق خطرناک در ۵ مقیاس باد و طوفان Saffir-Simpson قرار گرفت. درست همانگونه که هواشناسان در هفته گذشته پیش‌بینی کرده بودند.

اداره ملی اقیانوسی جوی آمریکا (NOAA) هشدار داد که ایرما با وزش باد های خطرناک تهدیدکننده زندگی و افزایش بارش و طوفان همراه خواهد بود. این موضوع بیشترین سرعت باد را به میزان ۲۸۰ کیلومتر در ساعت خواهند رساند.

طوفان ایرما در حال حاضر با سرعت ۲۲ کیلومتر بر ساعت در سرتاسر اقیانوس آرام در حال حرکت است و پیش‌بینی میشود تا پایان هفته به جزایر شمال و شمال غرب اقیانوس آرام برسد. انتظار میرود امواج گرمسیری تا پایان هفته به جزایر ویرجین و پرتوریکو حمله‌ور شود. در حال حاضر طوفان چند روزی از فلوریدا دور است انتظار نمیرود تا روز شنبه(۱۸ شهریور) به این محل برسد.

طوفان موجب اعلام شرایط اضطراری در ایالت فلوریدا ، پرتوریکو ، ویرجین و سایر جزایر حوزه کارائیب شده است.

درحال حاضر گزارش های متعددی از صف های طولانی و قفسه های خالی در مغازه ها به گوش می‌رسد. جایی که ساکنین محلی آب ، مواد غذایی ، باتری ، ژنراتور و سایر منابع را ذخیره می‌کنند. بسیاری از جزایر کارائیب به ویژه پرتوریکو خود را برای قطعی برق دراز مدت آماده میکنند.

هنوز زود است که در مورد میزان آسیب در حوزه کارائیب و ایالات متحده صحبت کنیم. متخصصان نگران هستند که مقامات در چند هفته گذشته کماکان با هرج و مرج ناشی از طوفان هاروی دست و پنج نرم کنند و نتوانند در مقابل طوفان ایرما اقدام مناسب داشته باشند. بنظر میرسد تنها چیزی که ایالات متحده در حال حاضر نیاز دارد یک طوفان دیگر است :) ...

ایوان مایرز ، معاون ارشد هواشناسی AccuWeather طی بیانیه ای اعلام کرد : این طوفان این پتانسیل را دارد تا یک فاجعه برای سواحل شرقی باشد. همچنین یک چالش قابل توجه برای FEMA و سایر نهاد های دولتی است که هنوز در دام طوفان هاروی گرفتار هستند.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل