تکنولوژی مقالات

هواوی چند دستگاه واقعیت مجازی مبتنی بر پلتفرم دی دریم عرضه خواهد کرد

هواوی چند دستگاه واقعیت مجازی مبتنی بر پلتفرم دی دریم عرضه خواهد کرد

در حالی که تنها چند روز از معرفی پلتفرم دی دریم (Daydream) واقعیت مجازی گوگل می‌گذرد، کمپانی چینی هواوی اعلام کرده که قصد دارد تا اواخر سال جاری میلادی چند دستگاه واقعیت مجازی مبتنی بر این پلتفرم را روانه بازار کند. این کمپانی قصد دارد تا با سایر کمپانی‌های بزرگ نظیر گوگل نیز در این زمینه همکاری کند.

طی کنفرانس GOOGLE I/O شاهد معرفی تعداد زیادی از دستاوردهای جدید غول فناوری مستقر در مانتین ویو بودیم. در حالی که چند روز بیشتر از این کنفرانس نمی‌گذرد، پلتفرم دی دریم (Daydream) واقعیت مجازی گوگل به نظر می‌رسد که محبوبیت خوبی را به دست آورده است. تردیدی نیست که اکثر غریب به‌اتفاق تولیدکنندگان نرم افزاری و سخت افزاری به دنبال مانور بر روی «واقعیت مجازی» هستند، حال گوگل به روی صحنه آمده تا بتواند همانند اندروید یک سیستم‌عامل جامعی را در اختیار این تولیدکنندگان قرار دهد. به نظر می‌رسد که پس از سیستم‌عامل اندروید شاهد ظهور یک اتفاق بزرگ دیگر در دنیای تکنولوژی خواهیم بود.

 

پلتفرم دی دریم اتفاق بزرگی همانند اندروید خواهد بود

در پس این قضیه کمپانی چینی هواوی اعلام کرده که به‌زودی قصد دارد تا با پیوستن به توسعه دهندگان پلتفرم دی دریم ، دستگاه‌های واقعیت مجازی را مبتنی بر آن به عرصه تکنولوژی معرفی کند. این شرکت روز چهارشنبه طی یک مصاحبه مطبوعاتی عنوان کرد که به دنبال همکاری با گوگل و سایر بزرگان و پیشروان تکنولوژی دنیا است تا یک اکوسیستم و یک تجربه‌ی کاملی را از پلتفرم دی دریم به کاربران اهدا کند. هواوی این تجربه را از طریق عرضه دستگاه‌ها، اپلیکیشن‌ها و محتوای واقعیت مجازی با کاربران به اشتراک خواهد گذاشت. این کمپانی به‌طور دقیق‌تری عنوان کرده است که با برنامه‌ریزی‌های انجام داده بر روی دستگاه‌های مبتنی بر پلتفرم Daydream قصد دارد تا اواخر سال جاری میلادی این محصولات را به مرحله تولید برساند. تمامی این محصولات توسط تراشه‌های HiSilicon Kirin ساخت غول مخابراتی چینی قدرت خواهد گرفت. با این حال جالب است که هواوی اعلام کرده برخی از دستگاه‌هایش را نیز به تراشه‌های ساخت کوالکام مجهز خواهد کرد.

پلتفرم دی دریم در واقع نقش یک مادر را برای دنیای واقعیت مجازی ایفا خواهد کرد. کمپانی گوگل به‌جای آن که از یک هدست واقعیت مجازی رونمایی کند تصمیم گرفت تا از پلتفرم جامعی پرده‌برداری کند که همانند اندروید می‌تواند آینده‌ی تازه‌ای را برای دنیای تکنولوژی بسازد.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل