امنیت و هک

سایت مرکز آمار عربستان توسط هکرهای ایرانی از دسترس خارج شد!

سایت مرکز آمار عربستان توسط هکرهای ایرانی از دسترس خارج شد!

پس از حمله سایبری یک گروه هکری سعودی وابسته به دولت عربستان به سایت مرکز آمار ایران ، از ساعاتی پیش سایت مرکز آمار عربستان در اقدامی تلافی جویانه به دست هکرهای ایرانی از دسترس خارج شد.

stats-gov-sa

از بامداد روز سه‌شنبه وب‌سایت مرکز آمار ایران موردحمله‌ی هکری قرار گرفت. به دلیل شباهت اسمی گروهی که این سایت را هک کرده بود با گروه تروریستی داعش، برخی از همان ابتدا تصور کردند که این اقدام توسط گروه تروریستی داعش صورت پذیرفته است؛ اما پس از پیگیری‌هایی که صورت گرفت، مشخص شد که هک وب‌سایت مرکز آمار ایران توسط یک گروه هکری عربستانی به نام Da3s (که به‌اشتباه داعش خوانده شده) انجام‌شده بود. اگر به فعالیت‌های این گروه نگاهی بیندازیم، مشخص می‌شود که این گروه دارای یک تیم متخصص است که به‌احتمال فراوان توسط دولت عربستان پشتیبانی می‌شود. این گروه پیش‌تر نیز هک‌های مشابهی را انجام داده بود و ظاهرا ارتباطی با گروه تروریستی داعش ندارد.

اگر شما در همین لحظه به وب‌سایت مرکزی آمار عربستان به آدرس www.stats.gov.sa مراجعه کنید، خواهید دید که سایت بالا نمی‌آید و به‌طور کامل از دسترس خارج‌شده است

ساعاتی پیش هکرهای ایرانی در اقدامی تلافی‌جویانه سایت مرکزی آمار عربستان را به روش‌ DDoS از دسترس خارج کردند. در این روش مهاجم با ارسال درخواست‌های زیاد به وب‌سایت قربانی، تمام منبع آن را اشغال می‌کند و تا حدی پیش می‌رود که دیگر آن وب‌سایت قادر به سرویس‌دهی نخواهد بود و از دسترس خارج می‌شود. اگر شما در همین لحظه به وب‌سایت مرکزی آمار عربستان به آدرس www.stats.gov.sa مراجعه کنید، خواهید دید که سایت بالا نمی‌آید و به‌طور کامل از دسترس خارج‌شده است. این اقدام هکرهای ایرانی نشان می‌دهد که آنها می‌توانند در کمترین زمان به هر وب‌سایت دشمنی حمله کرده و آن را از دسترس خارج کنند.

به نظر می‌رسد در آستانه‌ی یک جنگ سایبری تمام‌عیار مابین هکرهای ایرانی و عربستانی قرار داریم و ازاین‌پس اخبار بیشتری را در این خصوص خواهیم شنید.

نظر شما در خصوص این اقدام تلافی‌جویانه هکرهای ایرانی چیست؟ دیدگاه خود را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران گجت نیوز به اشتراک بگذارید.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل