اپلیکیشن اندروید امنیت و هک

حفره امنیتی godless ، در 90 درصد از دستگاه های اندرویدی !

حفره امنیتی godless ، در 90 درصد از دستگاه های اندرویدی !

گوگل تاکنون با انتشار بسته‌ها و به‌روز رسانی‌های مختلف، برای بهبود امنیت سیستم‌عامل خود تلاش‌‌های زیادی را صورت داده است. اما با این وجود هر از چندگاهی شاهد معرفی و انتشار اطلاعاتی در مورد رخنه‌ها و مشکلات امنیتی این سیستم عامل هستیم. به تازگی متخصصان امنیتی کمپانی Trend Micro بدافزار جدیدی را با نام Godless در سیستم عامل اندروید کشف کرده‌اند که می‌تواند در حدود 90 درصد از دستگاه‌های کاربران را آلوده کند.

با توجه به اطلاعات منتشر شده از سوی Trend Micro، این بدافزار قادر است بدون اطلاع و اجازه کاربران، برنامه‌های خاصی را دانلود و آن را بر روی دستگاه نصب کند. علاوه بر این اگر دستگاه مورد نظر روت شده باشد امکان دستور وفرمان‌دهی به این برنامه از راه دور نیز ممکن خواهد بود. به این ترتیب با استفاده از این مشکل امنیتی می‌توان برنامه‌های اضافی را بر روی گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی نصب کرد و توسط آنها به اطلاعات کاربران دسترسی یافت.

طبق اطلاعات در دسترس، این مشکل امنیتی تنها بر روی سیستم‌عامل اندروید 5.1 آب نبات چوبی و قدیمی‌تر از آن وجود دارد. به همین دلیل اگر از کاربران اندروید مارشمالو هستید نگرانی از این بابت وجود ندارد. با توجه به تعداد کاربران نسخه‌های مختلف از سیستم عامل اندروید، می‌توان گفت که چیزی در حدود 90 درصد از دستگا‌‌ه‌های بهره‌مند از این سیستم‌عامل در خطر سو استفاده از این حفره امنیتی قرار دارند. چرا که کاربران اندروید مارشمالو از نظر تعداد در اقلیت هستند.

Trend Micro همچنین اعلام کرده است که برنامه‌های مخربی که می‌توانند توسط این حفره امنیتی نصب شوند هم اکنون بر روی تعداد زیادی از فروشگاه‌های نرم‌افزار وجود دارد و در حدود 850 هزار دستگاه را هم آلوده کرده است. با توجه به این اطلاعات بهتر است پیش از نصب هر برنامه‌ای با چند جستجوی ساده از امن بودن آن اطمینان حاصل کنیم.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل