چگونه در اندروید گزینه‌ی Developer Options را فعال کنیم؟

چگونه در اندروید گزینه‌ی Developer Options را فعال کنیم؟

سیستم عامل اندروید با وجود تمامی انتقاداتی که از آن بابت پیچیده بودن و گزینه‌های زیاد در منوها می‌شود، گزینه‌ها و منوهایی را به صورت مخفی در خود نگه داشته است که شاید کسب اطلاع از چگونگی استفاده از آنها خالی از لطف نباشد. در این مطلب قصد داریم که شما را با یکی از قابلیت‌های مخفی اندروید آشنا کنیم که شاید برای خیلی از کاربران واقعا مفید باشد. با ما همراه باشید…

 

حتما با منوی Developer Options در اندروید آشنایی دارید. کاربران حرفه‌ای و چه بسا نیمه حرفه‌ای اندروید از آن برای کارهای مختلفی استفاده می‌کنند. به عنوان مثال برای فعال کردن قابلیت USB Debugging جهت ارتباط گوشی یا تبلت اندرویدی از طریق کابل USB و یا تنظیم سرعت اجرای انیمیشن‌ها در انتقال بین پنجره‌ها و یا حتی مشاهده‌ی آنی میزان استفاده از منابع سخت‌افزاری در گوشه‌ی صفحه نمایش و… که بیشتر برای توسعه دهندگان کاربرد دارد، همه و همه از طریق منوی Developer Options امکان‌پذیر است.

متاسفانه خیلی از تولیدکنندگان محصولات اندرویدی به صورت پیشفرض این قابلیت را غیرفعال می‌کنند و کاربران در نگاه اول اثری از آن در منوی اصلی دستگاه نمی‌بینند. با یک ترفند ساده می‌توان آن را به این بخش اضافه کرد و شاید برای کاربران عادی اندروید نیز کار کردن با این قسمت برای یک بار هم که شده خالی از لطف نباشد مخصوصا تنظیم سرعت اجرای انیمیشن‌های سیستم عامل!

ما تست را بر روی یک فبلت گلکسی نوت۳ انجام دادیم اما بر روی تمامی دستگاه‌های اندرویدی به همین روال بوده و طی این مراحل الزامیست.

ابتدا همانطور که مشاهده می‌کنید در منوی اصلی اثری از چنین گزینه‌ای دیده نمی‌شود.

به بخش About مراجعه کنید و مانند تصویر زیر بر روی گزینه‌ی Build Number حدود ۷ بار پشت سر هم و به صورت متوالی صفحه را لمس کنید. در صورت تایید، پیغام فعال شدن Developer Options بر روی صفحه ظاهر می‌شود.

 

با مراجعه‌ی مجدد به منوی اصلی گوشی، ملاحظه می‌فرمایید که این گزینه به لیست اضافه شده است و اکنون شما می‌توانید از آن لذت ببرید!

موفق باشید.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل