خودرو

پیشگاموبیل:ممنوعیت ورود خودروهای آمریکایی به منطقه های آزاد

پیشگاموبیل:ممنوعیت ورود خودروهای آمریکایی به منطقه های آزاد

یکی از سوژه های مهم خبری در ماه های گذشته واردات خودروهای آمریکایی بود که سرانجام آن به ممنوعیت ورود خودروهای آمریکایی به ایران شد.اما چون قوانین منطقه های آزاد کشورها با قوانین سرزمین اصلی تفاوت دارد، ورود این خودروها در منطقه های آزاد کشور همچنان ادامه داشت.

با بیشتر شدن بحث های ورود خودروهای آمریکایی در رسانه های عمومی و تخصصی، حرف وحدیث هایی در مورد ممنوعیت واردات خودروهای آمریکایی در مناطق آزاد به وضوح دیده می شد.

در روز چهارشنبه ۹ تیرماه ۹۵، حرف و حدیث ها به تحقق پیوست و اکبر ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه ی اقتصادی در نامه ای خطاب به مدیران عامل سازمان های مناطق آزاد از آن ها خواست تا ورود خودروهای آمریکایی را ممنوع کنند.

در حکم ترکان به مدیران عامل سازمان های مناطق آزاد آمده است:

با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار هشتم اردیبهشت ۱۳۹۵ کارگران با ایشان و تاکید معظم له بر جلوگیری از واردات خودروهای آمریکایی که می فرمایند خود آمریکایی ها به علت مصرف زیاد و سنگین بودن این خودروها، رغبتی به خرید آنها ندارند؛ حالا در این شرایط ما بیاییم و از فلان کارخانه رو به ور شکستگی آمریکا خودرو وارد کنیم؟! مدیران و مسئولان در مقابل فشارهای پنهانی که در این زمینه ها وارد می شود بایستند و جدا نگذارند این قبیل مسائل انجام شود مقتضی است در اجرای اوامر مقام معظم رهبری از ورود خودروهای سواری ساخت کشور مزبور به محدوده مناطق آزاد خودداری کنید.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل