مقالات

پیشگام پلاس: از ویدیو اصلاح مو در آسمان روسیه تا جشنواره گاوبازی در اسپانیا

پیشگام پلاس: از ویدیو اصلاح مو در آسمان روسیه تا جشنواره گاوبازی در اسپانیا
یک آرایشگر ماجراجو تصمیم گرفته برای تنوع بخشیدن به شغل خود، موهای برخی مشتریانش را در یک بالن در ارتفاع 2 هزار متری اصلاح کند.
این آرایشگر که اهل شهر یکاترینبورگ روسیه است نام این روش خود را اصلاح مو در میان ابرها گذاشته است.
دمیتری متلوف گفت طرح این کار از یک سال پیش به سرش زده و تصمیم گرفته بود شغلش را ارتقا دهد، البته ارتقا از لحاظ طولی! وی افزود این روش فرصتی مناسب برای مشتریان است تا خود را به چالش بکشند. او در ادامه گفت: من کمی از ارتفاع می‌ترسم اما شغلم حتی در ارتفاع هم به من آرامش می‌دهد. اولین مشتری داوطلب برای این کار، دانیل بلوبرودوف، مشتری همیشگی این آرایشگر بود. او گفت 10 سال است که مشتری متلوف است. دانیل از این تجربه بسیار لذت برد و در توصیف آن گفت:
عالی بود. خیلی بهتر از این است که در یک سلمانی روی زمین بنشینی و شاهد کوتاه شدن موهایت باشی. من این روش را به همه توصیه می‌کنم.
ایوان مایِوسکی، خلبان بالن، گفت: این اولین بار بود که کسی در بالن مو کوتاه می کرد. البته سبد بالن برای مو کوتاه کردن تنگ و کوچک بود، ولی باد موها را با خودش برد. تمام این فرآیند کمتر از 15 دقیقه طول کشید. متلوف امیدوار است با این روش بتواند توجه افراد را به این حرفه جلب کند.
جشنواره گاوبازی در اسپانیا: امروز جمعه در دومین روز از جشنواره گاوبازی سن‌ فرمین اسپانیا 6 تن زخمی شدند، که حال دو تن از آنها وخیم گزارش شده است. جشنواره بین‌المللی سن‌فرمین از سال ۱۵۹۱ میلادی هر سال به مدت یک هفته در شهر پامپلونا در شمال اسپانیا برگزار می‌شود. پامپلونا اساسا شهری آرام است اما در ایام جشنواره سن‌‌فرمین، سیلی از گردشگران از نقاط مختلف جهان برای تماشای این جشنواره پرهیجان و پرهیاهو به این شهر روانه می‌شود و آن را به شهری پرازدحام تبدیل می‌کند. در جشنواره سن‌فرمین، هر روز ساعت 8 صبح گاوهای نرِ خشمگین و اغلب زخمی در کوچه‌های باریک شهر به دنبال مردم می‌دوند تا بنا به اقتضای طبیعت، آنها را شاخ بزنند. یکی از مهیج‌ترین بخش‌های جشنواره راندن ۶ گاو به استادیوم گاوبازی در مرکز شهر است. گاوها پس از ورود به استادیوم به مدت ده ساعت در آنجا نگهداری می‌شوند تا شامگاهان، مردم شاهد نبرد ماتادورها با گاوهای خسته و عصبی باشند. حضور جمعیت زیادی از تماشاچیان و ماجراجویان باعث شده هر سال عده‌ای زیر دست و پای گاوها بمانند و یا ضربه شاخ گاو را تجربه کنند که اغلب جراحاتی زیاد و حتی مرگ به دنبال دارد. از اعتراض حامیان محیط زیست که بگذریم، بسیاری این جشنواره را به دلیل خطر مرگی که همراه دارد دیوانگی محض می‌دانند، اما ماتادورها (قهرمانان گاوبازی) آن را به دلیل هیجان وافری دارد، دوست دارد.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل