تکنولوژی سخت افزار

رهایی از کابل‌های اضافه با استفاده از قابلیت WiFi و بلوتوث مادربوردهای X99 گیگابایت

رهایی از کابل‌های اضافه با استفاده از قابلیت WiFi و بلوتوث مادربوردهای X99 گیگابایت

از زمان ظهور فناوری‌های انتقال اطلاعات به صورت بی‌سیم نظیر WiFi، کاربران علاقه زیادی نسبت به آن‌ها نشان دادند. امروزه تمام تجهیزات و دستگاه‌های الکترونیکی سعی می‌کنند از این قابلیت بهره ببرند و شاید تا امروز محروم‌ترین آن ها مادربوردها بوده‌اند. گیگابایت در سری X99 از مادربوردهای خود توجه ویژه‌ای به قابلیت‌های ارتباطی داشته است و WiFi نیز از جمله همین ویژگی‌ها است.

یکی از ویژگی‌های مثبت اکثر مدل‌های مادربردهای سری X99 گیگابایت، استفاده از ماژول دوگانه‌ M.2 است که به کاربر امکان می‌دهد تا هر دو قابلیت Bluetooth 4.0 و WiFi را در کنار هم داشته باشند. این ماژول دوگانه، از طریق درگاه M.2 به مادربورد متصل شده و سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه را برای انتقال اطلاعات فراهم می‌کند.

WiFi در مادربوردهای سری X99 گیگابایت از نوع Dual Band و با استاندارد IEEE 802.11ac است. این ماژول توسط یکی از دو درگاه M.2 به مادربورد متصل شده و آنتن آن نیز از طریق پنل پشتی مادربورد قابل نصب است.

با نصب آنتن مربوطه که در جعبه مادربورد موجود است، می‌توان از WiFi و مزایای آن استفاده کرد. بدین شکل با استفاده از اتصالات بی‌سیم WiFi و بلوتوث، میز کامپیوتر و محیط کار شما نیز از وجود کابل‌های اضافه پاک خواهد شد تا مزاحمتی برای ادامه کارتان ایجاد نکند.

گفتنی است که در حال حاضر مادربوردهای گیگابایت در مدل های X99-Gaming G1 WiFi ،X99-Gaming 5-7 WiFi ،X99-UD7 WiFi ،X99-UD5 WiFi با ویژگی‌های انحصاری گیگابایت، در فروشگاه‌های کامپیوتری سراسر کشور با گارانتی رویایی آواژنگ ( یک سال تعویض در زمان سه ساله گارانتی تعمیر و پشتیبانی ) عرضه می‌شود.

منبع : Gigabyte

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل