اپل برای ساخت مزرعه خورشیدی 850 میلیون دلار سرمایه گذاری می کند!

اپل برای ساخت مزرعه خورشیدی 850 میلیون دلار سرمایه گذاری می کند!

تیم کوک اخیرا در کنفرانس تکنولوژی و اینترنت Goldman Sach اعلام کرده که اپل بسیار بر روی مباحث مرتبط با محیط زیست تمرکز کرده است. او همچنین برای اثبات ادعایش، خبر داده که اپل مبلغ ۸۵۰ میلیون دلار را برای ساخت یک مزرعه خورشیدی در کالیفرنیا در نظر گرفته است.

ما در اپل معتقدیم که بحث تغییر شرایط زیست محیطی، موضوعی بسیار جدی است. زمان حرف زدن به اتمام رسیده و اکنون موقع عمل کردن است. ساخت مزرعه خورشیدی نه تنها تصمیمی به نفع محیط زیست است، بلکه در دراز مدت، کاهش هزینه های انرژی اپل را نیز به همراه دارد.
اپل برای ساخت مزرعه خورشیدی جدیدش با مجوعه First Solar قرارداد امضا کرده است. این شرکت پیش از این نیز در آریزونا با اپل در ساخت مزرعه خورشیدی همکاری داشته است.

مزرعه خورشیدی اپل در کالیفرنیا، فضایی با ابعاد ۵.۲۶ کیلومتر مربع را تحت پوشش قرار می دهد و می تواند ۱۳۰ مگاوات برق را تولید نماید؛ این میزان انرژی برای تامین برق ۵۰ هزار خانه با مصرف متوسط، کافی است.

جالب است بدانید که این مزرعه خورشیدی می تواند انرژی مورد نیاز برای کلیه مجموعه های اپل در کالیفرنیا را تامین نماید. دفتر مرکزی، پایگاه اطلاعات و ۵۲ اپل استور از جمله مواردی هستند که می توانند تحت پوشش این مزرعه قرار بگیرند.

پس از اعلام این خبر، فعالان محیط زیست واکنش بسیار مثبتی از خود نشان دادند و از اپل بابت این اقدام تقدیر به عمل آوردند. مجموعه Greenpeace در رابطه با مزرعه خورشیدی اپل چنین نوشته است:

«اینکه در مورد استفاده از انرژی های پاک سخنرانی کنید یک موضوع است و اینکه به آن عمل کنید، یک موضوع دیگر. اقداماتی که اپل در طول ۲ سال گذشته برای حمایت از محیط زیست انجام داده، قابل تقدیر است. اپل هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن دارد، اما ای کاش دیگر مدیرعاملان برتر نیز از تیم کوک الگو می گرفتند و با تمرکز بسیار نسبت به استفاده از انرژی های پاک اقدام می کردند.»

در سوی دیگر مسئولین First Solar نیز این توافق ۲۵ ساله را بزرگترین قرارداد در صنعت انرژی پاک می دانند و می گویند: «اپل با اقدام خود به دیگر شرکت ها راه استفاده از انرژی پاک را نشان می دهد و اهمیت تغییرات زیست محیطی را به آن ها گوش زد می کند.»

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل