هفت مزیت شگفت انگیز نوشیدن آب گرم در اول صبح

هفت مزیت شگفت انگیز نوشیدن آب گرم در اول صبح

هفت مزیت شگفت انگیز نوشیدن آب گرم در اول صبح

شما ممکن است برای نوشیدن یک فنجان قهوه یا چای، صبح ها بیدار شوید. بعضی از شما ممکن است حتی صبح خود را با نوشیدن یک لیوان آب سرد، آغاز کنید. این ها ممکن است عادت های صبحگاهی باشد، با این حال شما می توانید نحوه صبحانه خوردن و آغاز صبح خود را بازآموزی کنید؛ زیرا تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن آب گرم برای معده خالی مزایای بسیاری به همراه دارد. Stella Metsovas متخصص تغذیه در علوم غذایی می گوید: "پزشکان می گویند آب آشامیدنی گرم همراه با لیموی تازه، باعث افزایش سفتی روده می شود و این به هضم غذا کمک می کند و حرکات روده را تنظیم می کند."

در این مطلب، هفت مزیت نوشیدن آب آشامیدنی که در هنگام صبح برای بدن شما فراهم می کند را توضیح خواهیم داد:

  1. از پیری زودرس جلوگیری می کند

هیچکس نمی خواهد پیش از موعد مقرر پیر شود، با این حال سموم موجود در بدن می توانند به رسیدن به این واقعیت سرعت ببخشند. هنگامی که بدن ما سموم را جمع می کند، مستعد به پیری و بیماری می شود. آب گرم به پاک کردن بدن از سموم کمک می کند. علاوه بر این، می تواند به تعمیر سلول های پوست کمک کند که می تواند منجر به افزایش کشش پوست شما شود.

  1. به کاهش درد کمک می کند

یک درمان قوی برای کاهش درد ناشی از گرفتگی عضلات، آب گرم است. آب گرم عضلات شکم را آرام می کند و به کاهش درد قاعدگی کمک می کند. علاوه بر این آب گرم یک درمان موثر برای انواع مختلف گرفتگی هاست، زیرا گردش خون مویرگی را بهبود می بخشد و به آرام شدن ماهیچه های بدن کمک می کند.

  1. به کاهش وزن کمک می کند

ممکن است قصد کاهش وزن داشته باشید و شنیده باشید که یک لیوان آب گرم در صبح می تواند مفید باشد. بله درست است. آب گرم دمای بدن شما را افزایش می دهد، که؛ به نوبه خود، میزان متابولیسم بدن را افزایش می دهد. افزایش فعالیت متابولیک بدن را قادر می سازد کالری بیشتری را در طول روز مصرف کند.

اگر روز خود را با نوشیدن یک لیوان آب گرم با لیمو آغاز کنید، به بدن خود کمک می کنید که بافت چربی (یا چربی بدن) بدن خود را از بین ببرد. آب گرم با لیمو همچنین کنترل میل غذا را کنترل می کند زیرا لیمو حاوی فیبر پکتین است.

  1. هضم غذا را بهبود می بخشد

اگر یک لیوان آب گرم را در صبح بخورید، سیستم گوارش تان را تحریک می کنید و به بدن خود کمک می کنید تا هضم و رهایی از مواد غذایی را بهتر کنید. نوشیدن آب سرد پس از غذا می تواند منفی باشد. آب سرد روغن ها و چربی ها را در مواد غذایی که به تازگی خورده است، خنثی می کند. این باعث ایجاد ذخایر چربی و هضم سخت تر می شود. شما بهتر است آب سرد را با یک لیوان آب گرم جایگزین کنید.

  1. گردش خون را بهبود می بخشد

ذخایر انباشته شده در سیستم عصبی و رسوبات چربی بدن، در هنگام نوشیدن یک لیوان آب گرم از بین می روند. این فرآیند باعث می شود سموم موجود در بدن از بین برود، که؛ به نوبه خود، کمک به گردش خون است. آب گرم نیز آرامش بخش است، و به کاهش عضلات، از بین بردن گردش خون ضعیف و کمک به جریان خون کمک می کند.

  1. مشکل یبوست را حل می کند

بسیاری از شما اثرات ناراحت کننده و تحریک کننده یبوست را تجربه کرده اید. این مشکل شایع معده در زمانی اتفاق می افتد که جنبش روده ای کم یا بدون وجود دارد. اغلب علت کمبود آب در بدن است. اگر صبح خود را با نوشیدن آب بسیار گرم شروع کنید، قبل از اینکه چیزی بخورید، می توانید به بهبود حرکات روده خود کمک کنید، در نتیجه تاثیر یبوست کاهش می یابد.

Metsovas می گوید: "زنان همیشه بیشتر از مردان دچار یبوست خواهند شد، زیرا هورمون های بیشتری برای مقابله با آن دارند، و یبوست را بیشتر در معرض یک مسئله قرار می دهند."

  1. به خوب خوابیدن شما کمک می کند

هنگامی که آب گرم را در طول وعده های غذایی بخورید، مخصوصا در هنگام شام و قبل از رفتن به رختخواب، به بدن خود کمک می کنید تا آرام شود و اعصاب شما را خنک کند. به نوبه خود، این می تواند به ایجاد خواب خوب کمک کند.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل