مقالات

هفت راه عالی برای بهبود ارتباطات داخلی تیم کاری

هفت راه عالی برای بهبود ارتباطات داخلی تیم کاری

هفت راه عالی برای بهبود ارتباطات داخلی تیم کاری

اهمیت مهارت های ارتباطی در محل کار را نادیده نگیرید. مدیر و همکارانتان، شما را در محیط کار بررسی و ارزیابی می کنند و این مسئله، نقش مهمی در آسایش روزانه شما در محیط کار دارد. اگر شما فردی سخت کوش با ایده های خلاق باشید اما نتوانید با همکاران خود همراه شوید، قطعا نتایج خوبی در محیط کاری تان به دست نخواهید آورد. به همین دلیل شما باید موارد زیر را برای بهود ارتباطات داخلی تیم کاری تان به کار گیرید:

  • لبخند بزنید تا مثبت به نظر برسید

در واقع، هیچ کس نمی خواهد با کسی که همیشه چهره ای گرفته دارد، ارتباط داشته باشد. بنابراین، شما باید به همکاران خود نشان دهید که یک رابطه دوستانه با آن ها دارید. شما باید به یاد داشته باشید که "لبخند" همیشه راه خوبی برای رسیدگی به همه مشکلات است و منبع انرژی جایی است که به شما کمک خواهد کرد مردم را نسبت به خودتان جذب کنید.

  • قدردان همکاران تان باشید و آن ها را درک کنید

هر فرد دارای نقاط قوت و ضعف است. بنابراین به جای تمرکز بر نقات ضعف همکاران تان، باید نقاط قوت خود را به آن ها نشان دهید و به آن ها کمک کنید. شما باید از پیشنهادات و انتقادات آن ها به خودتان قدردانی کنید. به یاد داشته باشید که انرژی مثبت مسری است و شما و همکاران تان هستید که محیط کاری تان را ایجاد می کنید.

  • برای نشان دادن اینکه همکاران تان را درک می کنید، با دقت به آن ها گوش دهید

همیشه به یاد داشته باشید که به طور جدی گوش کنید تا دیدگاه های دیگران را درک کنید. اگر به طور سطحی به مخاطب تان گوش دهید، تمرکز لازم را نخواهید داشت و احتمالا موارد مهم را از دست خواهید داد. پس با دقت به تمام حرف ها و حرکات بدن و چهره مخاطب تان توجه کنید.

  • در صورت مواجه شدن با مشکلات شکایت نکنید

هیچ چیز بدتر از کار با کسی که همیشه شکایت می کند، نیست. اگر احساس می کنید که در محل کار از کسی یا چیزی ناراحت هستید، بهترین راه این است که آن را بنویسید و نزد خود نگه دارید.

  • با شوخ طبعی خود را به همکارانتان نزدیک کنید

هرکس که توانایی شاد کردن و خنداندن دیگران را داشته باشد، جذاب به نظر می رسد. بنابراین شما می توانید از حس شوخ طبعی خود را به عنوان یک ابزار برای جلب توجه همکاران و حذف موانع ارتباطی به کار گیرید. هنگامی که اشخاص به شما نزدیک تر می شوند، امکان همکاری بین شما موثرتر خواهد شد.

  • به حل و فصل اختلافات محل کار کمک نمایید

هر زمان که همکاران تان در مورد مسائل شخصی یا کاری با یکدیگر اختلاف نظر دارند، سعی کنید آن ها را به آرامش دعوت کنید و با یکدیگر آشتی دهید. واسطه خوب بودن در حل و فصل اختلافات برای بهبود ارتباطات داخلی موثر عمل می کند. به وجود آمدن درگیری در محیط کاری اجتناب ناپذیر است و به جای کناره گیری از درگیری ها باید به حل و فصل آن ها پرداخت که این کار می تواند موجب درک عمیق تر ما از محیط کاری شود.

  • هنگام سخن گفتن از کلمات مناسب استفاده کنید

هنگام صحبت کردن با همکاران تان باید دقت کنید که چه واژه هایی به کار می برید که از به وجود آمدن سوء تفاهم جلوگیری شود. آیا واژه ها و اصطلاحاتی که به کار می برید، دشوار است؟ آیا بیانات شما برای طرف مقابل تان ساده و قابل فهم است؟ قبل از اینکه کلمات خود را بر زبان جاری کنید، این سوالات را از خود بپرسید.


تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل