مقالات شبکه های اجتماعی

ده قانون بازاریابی رسانه های اجتماعی

ده قانون بازاریابی رسانه های اجتماعی

ده قانون بازاریابی رسانه های اجتماعی

استفاده از قدرت محتوا و بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی می تواند مخاطبان و مشتریان شما را به صورت چشمگیری افزایش دهد؛ اما شروع آن بدون هیچ تجربه یا بینش قبلی، ممکن است چالش برانگیز باشد. مهم است که شما درک مناسبی از اصول بازاریابی رسانه های اجتماعی داشته باشید. ده قانون زیر به شما کمک خواهد کرد تا برند یا کسب وکار خود را بهتر و حساب شده تر در فضای رسانه های اجتماعی بازاریابی کنید.

  • قانون اول – قانون گوش دادن

موفقیت در رسانه های اجتماعی و بازاریابی محتوا نیاز به گوش دادن بیشتر و صحبت کردن کمتر دارد. خواندن محتوای آنلاین مخاطبان هدف تان و پیوستن به بحث ها برای یادگیری آنچه که برای آن ها اهمیت دارد. پس از آن، شما می توانید برای محتواهای تان و مکالمات رسانه اجتماعی تان؛ ارزش افزوده ایجاد کنید، نباید به دلخواه خود محتوا ایجاد کنید.

  • قانون دوم – قانون تمرکز

بهتر است تخصص داشته باشیم نه اینکه همه کارها را با هم را انجام دهیم. رسانه های اجتماعی بسیار متمرکز و استراتژی بازاریابی محتوایی که برای یک برند قوی ساخته شده است، فرصت بیشتری برای موفقیت دارد نسبت به استراتژی که تلاش می کند تا همه کاری را برای مردم انجام دهد.

  • قانون سوم – قانون کیفیت

کیفیت بهتر از کمیت است. بهتر است 1000 ارتباط آنلاین داشته باشید با کسانی که محتوای شما را خوانده اند، به اشتراک گذاشته اند یا در مورد آن صحبت کرده اند تا اینکه 10 هزار ارتباط آنلاین داشته باشید با کسانی که برای اولین بار است که با شما ارتباط برقرار می کنند.

  • قانون چهارم – قانون صبر

موفقیت رسانه های اجتماعی و بازاریابی محتوا یک شبه اتفاق نمی افتد. باید صبر داشته باشید و منتظر نتایج بازاریابی محتوای خود باشید.

  • قانون پنجم – قانون اشتراک گذاری

اگر شما محتوای شگفت انگیز و با کیفیت را منتشر کرده اید و برای جذب مخاطبان خود، بر روی کیفیت محتوا تمرکز کرده اید، می توانید آن ها را با مخاطبان خود در توییتر، فیس بوک، لینکدین، وبلاگ خودتان و... به اشتراک بگذارید.

  • قانون ششم – قانون تاثیر

برای یافتن افراد تاثیرگذار که در فضای رسانه های اجتماعی دارای مخاطبان با کیفیت هستند و احتمالا هم به محصولات، خدمات و کسب و کار شما علاقه مند هستند، وقت بگذارید. با این افراد ارتباط برقرار کنید و برای برقراری روابط با آن ها کار کنید.

  • قانون هفتم – قانون ارزش

اگر به طور پیوسته و تمام قت خود را در وب اجتماعی تبلیغ کنید و محصولات و خدمات خود را معرفی کنید، مردم از گوش دادن و توجه کردن به شما خسته خواهند شد. شما باید برای به اشتراک گذاری مطالب تان در رسانه های اجتماعی از افراد تاثیرگذار استفاده کنید زیرا آن ها همچون کاتالیزور قدرتمند برای بازاریابی دهان به دهان کسب و کار شما عمل می کنند.

  • قانون هشتم – قانون تایید

شما باید به افرادی که به شما در رسانه های اجتماعی می پیوندند توجه داشته باشید و آن ها را نادیده نگیرید. یکی از مهم ترین بخش های موفقیت بازاریابی رسانه های اجتماعی، تعامل مناسب با مخاطبان تان در رسانه های اجتماعی است.

  • قانون نهم – قانون دسترسی

محتوای خود را منتشر نکنید و سپس ناپدید شوید! برای مخاطبان تان همیشه در دسترس باشید. به این معنی که شما باید به طور مداوم مطالب را منتشر کرده و در گفتگو ها شرکت کنید. مخاطبان شما وقتی شما را پیدا نکنند و اگر شما ماه ها یا هفته ها ناپدید بشوید، آن ها برای شما جایگزین پیدا خواهند کرد.

  • قانون دهم – قانون متقابل

شما نمی توانید انتظار داشته باشید تا دیگران محتوای شما را به اشتراک بگذارند و درباره شما صحبت کنند، اگر شما هم همین کار را برای آن ها انجام ندهید. بنابراین، بخشی از زمان صرف شده در رسانه های اجتماعی را باید به اشتراک گذاشتن و صحبت کردن در مورد محتوای منتشر شده دیگران، اختصاص بدهید.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل