تکنولوژی

چرا من ایفون X (آیفون 10) نمیخرم؟

چرا من ایفون X (آیفون 10) نمیخرم؟

پس از چند ماه شایعات ، در نهایت آیفون x عرضه شد ، شایعات و تناقض ها و گمانه زنی هایی برای ویژگیهای که ممکن است این دستگاه داشته باشد وجود داشت، در نهایت آیفون x با یژگی نمایشگر بدون لبه و تشخیص چهره و کل سر و صدا معرفی شد.

اپل میگوید که آیفون X با یک پله پرش "آیفون 10" نام دارد. به این معنی که ویژگیهای آینده در آن به کار رفته است.

در آغاز سخنرانی امروز ، مدیر عامل شرکت اپل، تیم کوک چیزی گفت که بسیاری از طرفرداران اندروید را به خنده وا میداشت. او گفت آیفون با "نوآوری پس از نوآوری" معرفی میشود. برای کمک به تغییر جهان و توانمند سازی مردم برای انجام کارهای بیشتر.

در حال حاضر ما نمیخواهیم راجع به نوآوری های به کار رفته در این نسخه از ایفون صحبت کنیم. ولی چیزی که اینجا مورد توجه است این است که نوآوری هایی که اپل از آن صحبت میکند مربوط به یک دهه گذشته است و چیز جدیدی وجود ندارد.

نوآوری؟ واقعا نه!
نوآوری که تیم کوک راجع به iPhone X در آن صحبت میکند شاید با کمی اختلاف در گوشی هایی که رقیب آیفون بوده اند وجود داشته است.

برای مثال بیایید از Face ID صحبت کنیم که به عنوان ویژگی شاخص ایفون ایکس از آن صحبت میشود. این ویژگی در اکتبر سال 2015 با Lumia 950 XL عرضه شد. تقریبا دو سال قبل از معرفی آیفون ایکس.

چیز جالی که مورد توجه است، فیس آیدی با همان ایرداتی که دو سال پیش در Windows Hello دیده ایم می آید.و اپل بعد از دو سال از آن به عنوان ویژگی شاخص iPhone X صحبت میکند!

ویژگی بعدی "شارژ سریع" هست که حتی جز ویژگیهای این مدل از آیفون به آن اشاره ای نشده است.
شرکت اپل که از این دستگاه به عنوان یک محصول انقلابی یاد میکند ظاهرا فراموش کردند از این ویژگی صحبت کنند. در حالی که این دستگاه از شارژ سریع استفاده میکند. ولی چند سال بعد از اینکه این ویژگی در اندروید گنجانده شده بود.

بیایید به دو ویژگی بعدی بپردازیم. حذف دکمه Home که اپ از آن صحبت میکند. در واقع Face Id یک سرپوش برای حذف دکمه Home است به این خاطر که این شرکت در ویژگی حسگر اثر انگشت در نسخه قبلی آیفون شکست خورد. با وجود اینکه حسگر اثر انگشت ایده نوآورانه ای بود ولی در نهایت در این پروژه شکست خورد. پس به فکر طرح دوم یا همان پلن بی افتاد.

پتنت ها نشان میدهند که اپل از ویژگی شارژر بیسیم در این دستگاه استفاده میکند که در سراسر اتاق کار میکند و بسیار مورد توجه قرار گرفته است. ولی در واقع این تکنولوژی در سال 2015 معرفی شد. ولی این شرکت در طول این دوسال در حال کار بر روی این ویژگی بوده است.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل