تکنولوژی مقالات

اختصاصی پیشگامIT : گزارشی از کمپین CassiniInspires ناسا

اختصاصی پیشگامIT : گزارشی از کمپین CassiniInspires ناسا

کاسینی در طول بیست سال گذشته تصاویر و اطلاعات بی‌نظیری از زحل ارسال کرد ، بسیاری از راز های این غول گازی را فاش کرد و حلقه ها و اقمار کوچک و بزرگ آن را نمایان ساخت. این دستاورد ها تاکنون برای بسیاری از مردم جهان الهام بخش بوده است.

ناسا در این مدت که به پایان با شکوه کاسینی نزدیک می‌شویم ، کمپینی راه انداخته و از مردم جهان خواسته است با روش ها و ایده های خلاقانه خود بگویند کاسینی و کاوش های آن چگونه الهام بخش آنها بوده است. هشتگ #CassiniInspires در این روز های نزدیک به پایان باشکوه کاسینی بسیار داغ است. با پیشگام IT همراه باشید تا نگاهی بیاندازیم به رابطه این کاوشگر با مردم دنیا از دل شبکه های اجتماعی.

بسیاری از کاربران برای ادای احترام به این روبات فضایی نقاشی های زیبایی کشیده اند. کاربری به نام Christina Arancibia با انتشار این طرح خود گفت : وداع یک فضاپیما عالی پس از یک سفرطولانی !

کاربری به نام Mapperwocky این دو متن هایکو علمی-تخیلی را با الهام از کاسینی توئیت کرد :

این فلز ، شیشه و زرورق/آذوقه‌رسان حلقه های قدرتمند/ به زودی به آغوش ابر های خواهد رفت !

تمام این جهان‌ها متعلق به توست/از کوچکترین سنگ ها و تکه یخ ها / تا نقاشی طوفان های زنگ زده

کمیک زیر از داغ ترین و پربازدید ترین تصاویر با هشتگ #CassiniInspires بود. واقعا چقدر تاسف آور است که کاسینی به عنوان یک ربات احساس ندارد. :(

کاربری به نام Lisa Poje این نقاشی خود را منتشر کرد و نوشت :

 جمعه ، کاسینی  و ۲۰ سال ماموریت شگفت انگیزش به پایان می‌رسد و خود را به درون زحل پرتاب می‌کند. 

کاربردی به نام Kelly Stanford نیز طرحی از سطح Enceladus یکی از اقمار زحل که کاسینی اطلاعات زیادی از آن بدست آورد که کشیده است و به شوخی گفته است : حداقل من طرحم را تمام کردم :) 

کاربر دیگری به نام Serena del Aban جدا از طرح زیبایی که نوشته با نام Cassini  بازی با کلمه جالبی انجام داده . ترکیبی از نام اختصاری چهار عنصر کلسیم، گوگرد، سیلیکون، و نیکل. او نوشته است :  کمی قبل از آنکه کاسینی به درون زحل شیرجه بزند این نقاشی را تقدیم او می‌کنم!

 این مطلب را با این هایکو علمی-تخیلی از کاربری به نام Jason Major به پایان می‌بریم. شما نیز میتوانید نظر خود را در مورد کاسینی و دو دهه ماموریتش و اینکه چگونه این فضاپیما برای شما الهام بخش بوده است را با هشتگ #CassiniInspires در توئیتر و سایر شبکه های اجتماعی با دیگران به اشتراک بگذارید.

زحل راز های زیادی داشت/ تو همه ی آن ها را یک به یک فاش کردی/ آفرین رفیق کوچولو !

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل