بازی

مقایسه Pes 2018 با Fifa 2018 ، کدام بهتر است؟

مقایسه Pes 2018 با Fifa 2018 ، کدام بهتر است؟

امروزه در دنیای فوتبال ما شاهد رقابتی جذاب بین رونالدو و مسی هستیم . و همین رقابت باعث جذابیت هر چه بیشتر دنیای فوتبال و  باعث پیشرفت هر دو طرف شده است . در این چند سال اخیر ما شاهد یک رقابت فوتبالی دیگر نیز بوده ایم که شاید به اندازه اولی در دنیای واقعی مشهود و ملموس نباشد. رقابتی تنگاتنگ بین PES و FIFA در این چند سال بوجود آمده است . امسال نیز دو بازی FIFA18 و PES18 رقابتی نفسگیر با یکدیگر دارند . با ما باشید تا به مقایسه این دو رقیب بپردازیم .

به جرات می توان گفت که کمپانی EA غول بازی سازی در ژانر SPORT می باشد. این کمپانی فقط در دو مورد نفر اول نیست . یکی در بازی بسکتبال که کمپانی 2K هیچ شانسی برای رقابت کردن باقی نگذاشته است و دومی هم در ورزش پرطرفدار فوتبال . در فوتبال EA مجبور است هر ساله با رقییبش KONAMI رقابت کند تا از غافله عقب نماند .

لایسنس ها 

یکی از موارد بسیار مهم برای گیمر ها وسعت بازی است . در بازی FIFA18 شما در واقع تمام تیم های دنیا را می توانید انتخاب کنید و این بخاطر این است که FIFA اکثر لایسنس ها را خریداری کرده است . بحث خرید لایسنس تنها به نام تیم ها بسنده نمی کند . شما در FIFA18 نه تنها تا لیگ دسته 3 انگلیس را در اختیار دارید ، بلکه تمام کیت های تیم را به صورت کامل مشاهده می کنید. مسلما PES در بحص لایسنس هیچ حرفی در مقابل FIFA ندارد . شاید برای شما مهم نباشد که تیم الشباب عربستان یا ولورهمپتون در بازی وجود داشته باشند ولی چه بخواهید یا نه این یک امتیاز بسیار بزرگ برای بازی محسوب می شود .

برنده این دور : FIFA18

گیم پلی

گیم پلی شاید مهمترین فاکتور برای خرید یک بازی از سوی گیمر ها باشد . باید اقرار کنیم وقتی حرف عمل کردن در زمین می رسد بحث کمی سخت می شود ، چون هرکدام از بازی ها دارای خصوصیات منحصر به فردی هستند که مقایسه را سخت می کنند. 

PES18 دارای گیم پلی روانی است که باعث شده است که سایت معروف GAMESPOT نمره بسیار عالی 9 از 10 را به آن بدهد .پاس ها و دربیل ها به شدت طبیعی جلوه می کنند و دیگر عصر حرکت از سمت چپ با رونالدو و شوت زدن و گل کردن تمام شده است . دیگر نمی توانید با مسی تک تک بازیکنان را دریبل بزنید و راحت گل بزنید . دلیلش هم چیزی نیست جز تقویت هوش مصنوعی مدافعین و طبیعی تر شدن شوت ها . متاسفانه دروازه بان ها و واکنش هایشان در حد یک شوخی زشت باقی مانده اند .

گیم پلی FIFA18 نیز نسبت به نسخه سال پیش بهتر شده است و دربیل ها و سانتر ها خیلی طبیعی تر شده اند . دیگر وقت استارت زدن تصور نمی کنید که توپ به پای بازیکن چسبیده است . نکته مهم گیم پلی FIFA18 تکنیک پذیری بازیکنان است . شما دیگر به راحتی می توانید OVERLAP کنید و از دیگر تکنیک های جمعی استفاده کنید . اگر بخواهیم FIFA18 را نسبت به نسخه پیشین مقایسه کنیم ، نمره بالایی می گیرد ولی ما قصد داریم این بازی را با رقیبش مقایسه کنیم .

علی رقم پیشرفت های چشمگیری که FIFA18 داشته است ولی باز هم در ضمینه های پاس و شوت و دربیل نسبت به بازی PES18 ضعیف تر است . از آن بدتر هم گیم پلی کلی بازی است . اگر شما یک تیم درجه 3 بگیرید زیاد تفاوتی با یک تیم درجه 1 ندارد و اختلاف تیم ها اصلا خود را نشان نمی دهد .

برنده این دور : PES18

گرافیک

با بوحود آمدن نسل هفتم و هشتم بازی های کامپیوتری تقریبا دیگر نمی توان بازی پیدا کرد که از نظر گرافیکی پایین باشد . ولی می توانیم بگوییم کدام یکی بهتر است .

PES18 توجه بسیار دقیقی به چهره های بازیکنان بزرگ و ستاره ها کرده است و تا ریزترین جزئیات را نیز در نظر گرفته است ولی متاسفانه در طراحی چهره های بازیکن های معمولی و کم تر معروف به شدت از رقیب خود عقب است . به عنوان مثال سامی خدیرا بازیکن تیم یوونتوس دو سال است که موهایش را کوتاه کرده است ولی در بازی PES هنوز او را با مو های بلند می بینیم . در بازی FIFA شما حتی می توانید با دیدن چهره چیچاریتو در تیم وستهم او را تشخیص دهید . نکته دیگر ورزشگاه ها هستند . در FIFA به تمام جزئیات ورزشگاه ها توجه شده است . مثلا وقتی شما در ورزشگاه اولدترافورد بازی دارید به راحنی صدای تشویق GLORY GLORY FOR MAN UNITED را می توانید بشنوید ولی در PES18 تفاوتی چندانی در ورزشگاه ها وجود ندارد .

برنده این دور : FIFA18

مد (MODE) های بازی

وقتی شما یک بازی فوتبال می خرید ابتدا تیم مورد علاقه خود را انتخاب می کنید و با تیم رقیب مسابقه می دهید یا شاید با یکی از اعضای خانواده یا دوستان به بازی چند نفره بپردازید . ولی بعد از مدتی این کار ها خسته کننده می شوند . برای اینکه شما از بازی زده نشوید هر کدام از بازی ها راه کاری اندیشده اند .

PES18 مانند سالیان گذشته قسمت MASTER LEAGUE را دارد که تنها تغییرات کوچکی نسبت به نسخه های پیشن کرده است .

در بازی FIFA18  بخش زیبای THE JOURNEY دو سالی است که اضافه شده است و شما در نقش یک فوتبالیست جوان به اسم الکس هانتر با گوش دادن به توصیه های ستاره های فوتبال از جمله کریستیانو رونالدو باید در مسیر موفقیت قدم بردارید .

تقریبا همه هم عقیده هستند که بخش JOURNEY انقلابی در بخش داستانی بازی های سبک ورزشی است و چندین قدم از MASTER LEAGUE جلو تر است .

برنده این دور : FIFA18

نتیجه

شما هیچ مقاله ای را نمی توانید پیدا کند که بگوید یکی از این دو بازی از آن یکی بهتر است . و همیشه بین طرفداران هر بازی این اختلاف باقی می ماند که البته باعث جذاب تر شدن هر بازی نیز می شود . ولی در کلی می توان گفت در داخل زمین بازی PES از رقیب سنتی خود FIFA بهتر عمل کرده است ولی در بقیه بخش ها FIFA رییس است . .

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل