تاثیرات بازی های کامپیوتری بر روی یادگیری زبان انگلیسی

تاثیرات بازی های کامپیوتری بر روی یادگیری زبان انگلیسی

یکی از مهم ترین مهارت هایی که امروزه باید هر کسی با آن آشنا باشد ، زبان انگلیسی می باشد . بیشتر وسایل روزمره ای که ما با آن ها سرو کار داریم به زبان انگلیسی هستند . از جمله این وسایل میتوان به کامپیوتر ها و گوشی ها اشاره کرد . هر چند بعضی از گوشی ها زبان فارسی دارند ولی با این حال برنامه های که شما بر روی آنها نصب می کنید به زبان انگلیسی هستند . مردم ایران از جمله افرادی هستند که همیشه در یادگیری زبان انگلیسی مشکل دارند . ما در این مقاله از پیشگام آی تی قصد داریم بفهمیم آیا بازی های کامپیوتری بر روی زبان انگلیسی تاثیر دارند یا نه .

بازی های کامپیوتری

بازی های کامپیوتری هر روزه در حال فراگیر شدن می باشند و هر روزه علاقه مندان به انها افزایش پیدا می کند . بیشتر این بازی ها توسط کشور های خاصی ساخته می شوند که مهم ترین آنها ژاپن و آمریکا می باشد . طبیعی است که بازی هایی که در آمریکا ساخته می شوند دارای زبان انگلیسی باشند و بازی های ژاپنی هم به خاطر این که محصولات خود را در کشور های دیگر نیز به فروش می رسانند یکی از زبان های بازی را بر روی نسخه انگلیسی قرار می دهند . بیشتر بازی ها دارای چند زبان هستند . این زبان ها عبارت اند از : انگلیسی ، ژاپنی ، چینی ، روسی و اسپانیولی . تا به حال تنها بازی کلش او کلنز زبان فارسی را به بازی خود اضافه کرده است . دلیل اینکه بازی ها زبان فارسی ندارند ، دو چیز می باشد . اول این که زبان فارسی بسیار محدود است ایران ، تاجیکستان و افغانستان تنها کشور هایی هستند که به زبان فارسی صحبت می کنند که هر کدام از آنها نیز با خود تفاوت های زیادی دارند . دلیل دوم هم این است که در ایران قانون کپی رایت وجود ندارد و ما بازی ها را به صورت قاچاق و غیر قانونی استفاده می کنیم پس بازی سازان هم دلیلی ندارد که بخواهند برای بازی ها زبان فارسی تعبیه کنند .

اجبار

پس همان طور که خواندیم ، اکثر بازی ها زبان انگلیسی دارند و بازیکن ها مجبور هستند با این قضیه کنار بیایند . خیلی وقت ها می شود که بازیکن ها در مرحله ای گیر می کنند یا اینکه دستور عمل خاصی را باید بخوانند که به زبان انگلیسی می باشد پس مجبور هستند به نحوی از زبان انگلیسی استفاده کنند . حتما شنیده اید که افرادی که به خارج از کشور می روند به راحتی و سرعت زبان انگلیسی یاد می گیرند . بازی کردن نیز مانند زندگی کردن در یک کشور خارجی می باشد . شما وقتی در محیطی قرار بگیرید که همه چیز انگلیسی است ناخودآگاه انگلیسی را فرا می گیرید .

جذابیت

یکی از مهم ترین فاکتور ها در یادگیری جذابیت می باشد . کلاسی که شما در آن احساس خستگی نکنید و برایتان خسته کننده نباشد ، بیشترین بازدهی را بر روی شما خواهد گذاشت . خوب همیشه بازیکن ها ، بازی های کامپیوتری را خودشان انتخاب می کنند و هیچ اجباری برای بازی کردن ندارند . به همین دلیل است که بازی کردن یکی از بهترین تجربه های آنها می باشد . در محیطی که کاملا جذاب باشد ، سلول ها مغزی شما بیشترین تحرک را دارند . پس بازی های کامپیوتری به خاطر داشتن محیط جذاب و کمی آموزشی می توانند به یادگیری زبان به شما کمک کنند .

افزایش هوش

یکی از ویژگی های مثبت بازی های کامپیوتری تقویت هوش می باشد . همیشه کارشناسان برنامه های تلوزیونی در مورد بازی های کامپیوتری حرف می زنند و از بدی ها ان می گویند اما این بازی ها می توانند به یکی از بهترین منابع برای افزایش هوش تبدیل بشوند . وقتی شما بازی می کنید تمام قسمت های مغز شما درگیر می شود و شما از حداکثر توان آن استفاده می کنید . حتما شنیده اید که انسان ها می توانند تنها از 3 درصد از توانایی مغز خود استفاده کنند . وقتی شما در حال بازی کردن بازی های کامپیوتری باشید ، این مقدار تا 5 درصد بالا می رود . هرچه شما دارای هوش بیشتری باشید راحت تر می توانید مسائل مختلف از جمله زبان انگلیسی را فرا بگیرید .

نتایج آزمایشات

در سال 2007 در شهر سن دیگو ، ایالت کالیفرنیا در 10 مدرسه دبیرستان یک آزمایش هوش گرفته شد و بر طبق این آزمایش 80 درصد کسانی که نمره ای بالا گرفته بودند ، کسانی بوده اند که حداقل 2 ساعت در روز به انجام بازی های کامپیوتری مشغول بوده اند . یک سال بعد در اندونزی یک آزمایش انجام شد که در مورد تاثیر بازی های کامپیوتری در مورد یادگیری زبان انگلیسی بود . بر طبق این آزمایش افرادی که در هفته حداقل 10 ساعت از بازی های کامپیوتری استفاده می کردند ، دارای دانش زبانی دو برابر نسبت به کودمان معمولی بودند .

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل