تکنولوژی مقالات

اتصال کابل hdmi از لپتاپ به تلویزیون در ویندوز 10

اتصال کابل hdmi از لپتاپ به تلویزیون در ویندوز 10

شما می توانید با استفاده از کابل HDMI لپ تاپ ویندوز 10 خود را به تلویزیون وصل کنید. این اجازه می دهد تا کاربران به نمایش محتویات از روی صفحه نمایش خود بر روی تلویزیون مشغول شوند.

در حالی که فرآیند اتصال تلویزیون و کامپیوتر ساده است، در برخی موارد ممکن است با مشکل اندازه نمایشگر مواجه شوید. تصاویر موجود در تلویزیون ممکن است بد به نظر برسد یا کوچکتر از آن چیزی باشد که دوست دارید. و مهم است که صفحه لپ تاپ را فیت با تلویزیون قرار دهیم.

اگر می خواهید لپ تاپ خود را به تلویزیون متصل کنید و با مسائل مربوط به رزولوشن صفحه نمایش مشکل دارید، این راهنما به شما کمک می کند تا راحت آن مشکل را حل کنید.

آموزش اتصال کابل hdmi از لپتاپ به تلویزیون در ویندوز 10:

1- با اتصال تلویزیون خود به کامپیوتر خود با استفاده از کابل HDMI کا را شروع کنید. کابل HDMI قادر است هر دو فایل صوتی و تصویری را منتقل کند.
2- اطمینان حاصل کنید که منبع ورودی تلویزیون را که به پورت کامپیوترتان متصل کرده اید، تغییر داده شده است. شما باید بدانید که با موفقیت آمیر بودن اتصال، صفحه نمایش کامپیوتر شما بر روی تلویزیون شما آشکار می شود.
3- حالا شما باید رزولیشن اصلی تلویزیون خود را بدانید. اگر شما خودتان تلویزیون را خریداری کرده اید، باید رزولیشن های قابل ساپورت تلویزیون خود را بدانید.


4- همچنین، اکثر تلویزیون ها بر روی پانل های HD، Full HD و 4K نام گذاری شده اند تا ویژگی ها را برجسته تر کنند. برای راهنمایی بیشتر، به کتابچه راهنمای کاربری که متعلق به تلویزیونتان است مراجعه کنید.
5- در صفحه ویندوز، مکان نما را در گوشه پایین سمت راست حرکت دهید و حرکت درست آن را چک کنید
6- بر روی Desktop راست کلیک کنید و Display Settings را انتخاب کنید.
7- اطمینان حاصل کنید که رزولوشن مناسب را انتخاب کرده اید. اگر رزولوشن صفحه تلویزیون و لپ تاپ شما یکی است، این صفحه را ترک کنید.
8- حالا بر روی بخش Scale and Layout کلیک کنید و اندازه را از 100٪ تا 200٪ تغییر دهید یا هرچه قدر نیاز باشد.

9- اگر مشکل همچنان ادامه دارد، روی Advanced scaling Settings کلیک کنید.
10- در فیلد “Enter a custom scaling Size between 100%-500%”، با وارد کردن 100٪ شروع کنید و به تدریج اندازه را زیاد کنید تا مقیاس درست را پیدا کنید.
11- بر روی Apply کلیک کنید تا تغییرات را ذخیره کنید.

با پیروی از مراحل فوق شما باید از طریق HDMI تلویزیون خود را به لپ تاپ وصل کرده و صفحه لپ تاپ را در تلویزیون مشاهده کنید.
موفق باشید...

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل