مقالات

پرتاب SpaceX Starhopper موفقیت آمیز بود

پرتاب SpaceX Starhopper موفقیت آمیز بود

به گزارش (CNN Business) یک نمونه اولیه از موشک فضایی SpaceX's Mars rocket به زندگی پنجشنبه شب لذت زیبایی بخشید و یک اتوموبیل را به هوا فرستاد تا یک آزمایش برجسته انجام دهد.

این اولین باری بود که "Starhopper"، بدون کمک از زمین پرواز می کرد.

هدف SpaceX این بود که فضاپیما را در حدود 65 فوت در هوا بالا ببرد و سپس به آرامی به زمین بنشاند - چیزی که آن را "hop test"  - نامیده اند.

البته دقیقا مشخص نیست که فضاپیما در چه ارتفاعی پرواز کرد.

فیلمی که توسط خبرنگاران موجود در سایت راه اندازی موشکی تگزاس جنوبی گرفته شده است، آتش و دود را از موتور موشک Raptor نشان میدهد، حالتی که میتوانست خودرو را از بین ببرد!

ایلان ماسک، مدیر عامل اسپیس ایکس، گفت که پرواز موفقیت آمیز بود.

او می گوید: "برج های آب"  می توانند پرواز کنند، با یک صدای جیر جیر، (با اشاره به شباهت Starhopper به یک مخزن استوانه ای آب).

او همچنین مشاهدات راه اندازی را که توسط یک هواپیمای بدون سرنشین و یک دوربین در نزدیکی موتور Raptor فیلمبرداری شده بود را به اشتراک گذاشت.

Musk توییتی را تایید کرد که SpaceX بعدا یک آزمایش 200 یا 650 پایی انجام خواهد داد، "در یک یا دو هفته آینده".

اجرای موفقیت آمیز Starhopper یک روز پس از آن بود که یک نقص فنی در موتور به مدت سه ثانیه، به سیستم صدمه رسانده بود اما آسیب جدی به وجود نیامده بود.

ایلان ماسک در رابطه با ماجرای دیروز گفت که آزمایش "Starhopper" ناموفق بود چرا که سوخت "سردتر از حد انتظار" بود و باعث ایجاد فشار در داخل وسیله نقلیه شده بود.

Starhopper طراحی شده است که پیشگام اولیه یک موشک کاوش عمیق فضایی به نام Starship باشد، و Musk گفته است که توسعه سریع این فناوری یک اولویت مهم برای SpaceX است.

آخرین طراحی برای فضانوردان، که قبلا به نام BFR شناخته می شد، سوار شدن به مدار بر روی قوی ترین موشکی که تا کنون ساخته شده است، را نشان میداد.

اسپیس ایکس امیدوار است از این سیستم راه اندازی برای بارگذاری ماهواره ها به مدار استفاده کند و در نهایت به فرستادن انسان ها به منظومه شمسی برای کشف و استعمار مریخ کمک کند.

Yusaku Maezawa، میلیاردر ژاپنی که برای چرخش یک روزه به دور ماه، با Space X قرارداد بست، از طرف ایلان ماسک، تحسین شد.

ایلان گفت: "تبریک می گویم! ماه دقیقا آنجاست!" .

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل