خط نمیده؟! در اینجا همه چیزهایی که می توانند بر روی قدرت سیگنال سلولی شما تأثیر بگذارند را ببینید

خط نمیده؟! در اینجا همه چیزهایی که می توانند بر روی قدرت سیگنال سلولی شما تأثیر بگذارند را ببینید

خط نمیده؟! در اینجا همه چیزهایی که می توانند بر روی قدرت سیگنال سلولی شما تأثیر بگذارند را ببینید

سیگنال سلولی چیزی عجیب است. یک لحظه می توانستید پنج خط سیگنال داشته باشید ، اما چند پا پیاده روی کنید و به دو خط می رسد. در خانه من ، سیگنال در طبقه پایین افتضاح است ، اما عالی است در طبقه بالا. با پذیرش سلول اتفاقات زیادی رخ می دهد ، بنابراین اجازه دهید برخی از عوامل اصلی تأثیر آن را بررسی کنیم.

فاصله شما از برج سلولی

تلفن همراه شما با استفاده از امواج رادیویی ارتباط برقرار می کند ، که جو بیشتری را برای عبور و مرور ضعیف تر می کند. این بدان معنی است که فاصله شما از برج سلولی می تواند یکی از مهمترین عوامل باشد. فرستنده قدرتمندتر می تواند سیگنال را بیشتر ارسال کند ، اما بدیهی است که چقدر می توان رادیوی بزرگ را در یک تلفن هوشمند مدرن خرد کرد.

طبق گفته های خارج ، یک تلفن همراه از لحاظ تئوری می تواند به یک برج برسد که در شرایط ایده آل 45 مایل از آن فاصله داشته باشد ، اما به دلیل نحوه کار تلفن های همراه ، حتی در شرایط کامل نیز حد واقعی حدود 22 مایل خواهد بود.

در یک شهر ، مسافت احتمالاً عاملی نخواهد بود ، اما در حیاط خلوت یا وقتی که بین شهرها رانندگی می کنید ، یکی از مهمترین آنها خواهد بود. اگر خیلی دور از برج هستید ، تنها کاری که می توانید برای دریافت سیگنال بهتر انجام دهید حرکت است.

در مسیر مستقیم حرکت میکنند

امواج رادیویی در یک خط مستقیم از تلفن شما به برج سلول حرکت می کنند. اگر اتفاق بزرگی در این مسیر وجود داشته باشد ، مانند تپه یا دامنه کوه ، امواج رادیویی رسیدن به برج غیرممکن است. در محلی که من زندگی می کنم ، یک طرف تپه اصلی پذیرایی بسیار خوبی دارد زیرا می توانید برج را در بالا مشاهده کنید. طرف دیگر این تپه پذیرای وحشتناکی دارد زیرا شما نمی توانید؛ 

در عوض ، تلفنهای ما به یک برج حدود ده مایل دورتر از خانه متصل میشوند که سیگنال را ضعیف می کند.

در یک شهر ، این مسئله مشکل بزرگی نیست زیرا:

به طور معمول آنتن های رادیویی کوچکی وجود دارند که در سراسر شهر قرار گرفته اند تا سیگنال هرگز خیلی دور از دسترس نباشد.

امواج رادیویی از ساختمانها گذر می کنند و سیگنال در شهر خوب است.

سایر اثرات موج مانند پراش.

بنابراین ، در حالی که برخی ساختمان ها و بناها می توانند بر روی سیگنال تأثیر بگذارند ، به همان اندازه در مناطق روستایی با زمین های مرتفع اینگونه نخواهد بود.

درون شهر بودن

در حالی که فاصله در شهرها به اندازه بیابان ها مهم نیست ، مواد بین شما و برجهای برجسته مطمئناً چنین می کنند. بتن ، فولاد و سایر مصالح ساختمانی در مسدود کردن سیگنالهای سلولی فوق العاده هستند. دلیل پذیرش سلول شما وقتی در زیرزمین قرار دارد این است که تلفن شما راهی برای رسیدن به برج ندارد مگر از طریق بتن.

هنگامی که در طبقه فوقانی هستید ، به احتمال زیاد سیگنال سلول شما برمی گردد. در این حالت ، قوی ترین سیگنال رادیویی کنار ویندوز می ماند و پراکنده می شود (در اصل ، در همه جهات پخش می شود) بنابراین هنوز به یک برج می رسد.

اگر داخل خانه هستید و سیگنال ضعیفی ندارید ، بیرون رفتن به باغ جلو یا بالکن می تواند کمک های زیادی انجام دهد.

آب و هوا

امواج رادیویی از طریق جو حرکت می کنند ، بنابراین چیزهای دیگر که از طریق جو می گذرند - مانند قطرات باران ، ذرات گرد و غبار و ذرات یونیزه شده - می توانند در این راه قرار بگیرند. اگر در اواسط رعد و برق باشید ، سیگنال سلولی شما کاهش می یابد ، زیرا باران ریخته شده و یون ها در آن دخالت می کنند. تقریباً همیشه در روز روشن نسبت به زمانی که باران می بارد یا مه آلود است ، سیگنال بهتری خواهید داشت.

سایر کاربران در شبکه

برج های سلولی فقط برای دستیابی به تعداد مشخصی از اتصالات به طور همزمان طراحی شده اند. بیشتر اوقات ، آنها برای هر کسی که می خواهد از تلفن خود استفاده کند ، از ظرفیت کافی برخوردار هستند.

اگر با این حال ، هنگامی که ساعت نیمه شب به مناسبت سال نو می چرخید ، سیگنال خود را ضعیف دیدید ، یا در حالی که در استادیوم فوتبال پر از مردم هستید سیگنال ضعیف دیدید، به همین دلیل است: تعداد غیرمعمول زیادی از مردم به برج فشار می آورند.

این دو راه وجود دارد اول ، تعداد عادی از افراد در یک منطقه همه می توانند تصمیم بگیرند از تلفن های خود به طور همزمان استفاده کنند ، مانند شب سال نو یا در مواقع اضطراری. دوم تعداد زیاد غیرمعمول افراد است که همه به یک منطقه می روند و از تلفن های خود به طورعادی استفاده می کنند. یک برج سلولی در نزدیکی یک استادیوم فوتبال ممکن است شش روز در هفته به 50،000 نفر خدمت کند ، اما ممکن است در روز بازی به 100000 نفر خدمت کند.

سرعت شما وقتی در حال حرکت هستید

هنگامی که از تلفن همراه خود استفاده می کنید ، این دو ارسال کننده سیگنال به برج سلول هستند و آنها را پس می گیرند. امواج رادیویی بسیار سریع حرکت می کنند ، بنابراین همه این موارد بدون مشکل اتفاق می افتد. با این حال ، اگر شما با سرعت در حال حرکت هستید ، تغییرات مداوم در موقعیت شما می توانند تأثیر خود را بر کیفیت سیگنال بگذارند.

هنگامی که در حدود 60 مایل در ساعت سفر می کنید ، شروع به دیدن سیگنال می کنید. در چند صد مایل در ساعت ، تلفن شما برای کار کردن تلاش خواهد کرد.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل