آموزش نرم افزار و اپلیکیشن آموزش کامپیوتر و موبایل

قابلیت ریپلای پیام­ها یکی از ویژگی‌های جدید اپلیکیشن اینستاگرام

قابلیت ریپلای پیام­ها یکی از ویژگی‌های جدید اپلیکیشن اینستاگرام

به لطف به‌روزرسانی جدید اینستاگرام، می‌توانید ویژگی‌هایی که فیسبوک مسنجر داشت، در برنامه محبوب رسانه‌های اجتماعی، اینستاگرام، نیز ارتقا دسترسی داشته باشید. پس از انجام تغییراتی در پیامرسان اینستاگرام ، شما قادر خواهید بود به ویژگی‌های مسنجر فیسبوک در اینستاگرام دسترسی داشته باشید - نماد همیشگی پیام‌های دایرکت در بالای صفحه با یک نماد فیسبوک مسنجر جایگزین می‌شود و ویژگی‌های این پیام‌رسان در اینستاگرام شما ادغام می‌شوند، در این مقاله سعی داریم که روش به‌روزرسانی این پیام‌رسان و همچنین ویژگی‌های جدید آن را به شما معرفی کنیم.

متحد کردن سیستم‌عامل‌های پیامرسانی توسط فیس‌بوک

فیس بوک به طور واضح برنامه‌های خود را در جهت متحد کردن سیستم‌عامل‌های پیامرسانی برای برنامه‌های بسیار محبوب خود به منظور ارسال پیام متقابل در میان مسنجر، اینستاگرام و واتس اپ روشن کرده است. گفته شد که فیس بوک در حال بازسازی زیرساخت‌های اساسی است. بنابراین کاربرانی که فقط در یکی از برنامه‌های آن بودند می‌توانند با استفاده از برنامه‌های مختلف فیس بوک به دیگران متصل شوند. مدیرعامل فیس بوک، مارک زاکربرگ نیز گفته است که او می‌خواهد این سیستم از ابتدا تا انتها رمزگذاری شده باشد. با ادغام محبوب‌ترین برنامه‌های خود، فیس بوک می‌تواند رقابت مستقیم‌تری با iMessage اپل داشته باشد.

سخنگوی فیس بوک تأیید کرد که این تجربه را آزمایش می‌کند. سخنگو در نامه‌ای به The Verge گفت: "گروه کمی از افراد توانستند به تجربه آزمایشی جدیدی برای پیامرسان اینستاگرام به روز شوند." "ما امیدواریم که آنها از این تجربه لذت ببرند و ما مشتاقانه منتظر آزمایش آن در کشورهای دیگر هستیم تا بتوانیم از این امر یاد بگیریم."

چگونگی به روز رسانی اپلیکیشن اینستاگرام 

فرقی نمی‌کند که از iPhone استفاده کنید یا از Android - روند به‌روزرسانی برای هر دو یکسان است. برای به‌روزرسانی طبق روش زیر عمل کنید. 

ابتدا مطمئن شوید که آخرین ورژن برنامه را نصب کرده‌اید، اگرنه آن را به روز رسانی کنید.

1. برنامه Instagram را شروع کرده و روی نماد DM در سمت راست‌، بالای صفحه ضربه بزنید.

2. باید یک صفحه پاپ‌آپ مشاهده کنید که شما را به ارتقا به مسنجر دعوت می‌کند. روی «به‌روزرسانی» ضربه بزنید.

3. صفحه‌ای را نشان می‌دهید که پیام شما به‌روز شده است. روی «ادامه» ضربه بزنید.

اگر قبلاً برای به‌روزرسانی پیام‌رسانی اینستاگرام روی "اکنون نه" کلیک کرده‌اید، روند کار کمی متفاوت خواهد بود، اما به همان راحتی است. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که بر روی عکس نمایه خود در گوشه پایین سمت راست کلیک کنید، روی سه خط افقی در بالا سمت راست ضربه بزنید، "تنظیمات" را بزنید و سپس "به روز رسانی پیام" را انتخاب کنید. روی «به‌روزرسانی» ضربه بزنید.

تمام شد - اکنون باید نماد جدید مسنجر را در سمت راست بالای صفحه مشاهده کنید.

ویژگی‌های جدید اپلیکیشن اینستاگرام

همانطور که گفته شد این پیامرسان ویژگی­های جدید با خود به همراه دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

تماشا باهم (Watch Together)

برای اولین‌بار گزینه «تماشا باهم» اکنون در دسترس شما است. وقتی به پیام‌رسانی در اینستاگرام با تجربه و ویژگی‌های جدید به‌روز می‌شوید، شما و دوستانتان می‌توانید از طریق گپ ویدئویی به‌صورت لحظه‌ای با IGTV  در تماشای نمایش‌های تلویزیونی، فیلم‌ها و ویدئوهای پرطرف‌دار هماهنگ شوید.

کافی است یک چت ویدئویی در اینستاگرام یا مسنجر شروع کنید یا یک اتاق مسنجر ایجاد کنید. در یک گپ ویدئویی اینستاگرام، روی دکمه رسانه در پایین سمت راست ضربه بزنید و برگه "TV & Movies" را انتخاب کنید. در یک گپ ویدئویی مسنجر، برای دسترسی به منو، انگشت خود را به سمت بالا بکشید، Watch Together را انتخاب کرده سپس برگه "TV & Movies" را انتخاب کنید. از آنجا می‌توانید فیلم‌ها و سایر مطالب مختلف را انتخاب کنید.

شخصی سازی تم و رنگ

دومین ویژگی در نسخه جدید این پیام‌رسان مضامین گپ مانند انتخاب رنگ است تا بتوانید مکالمات خود را شخصی کنید. همچنین با ضربه‌زدن روی Theme و انتخاب TinyTAN ، می‌توانید تم چت TinyTAN را در تنظیمات گپ خود در اینستاگرام و مسنجر فعال کنید.

حالت ناپدید شدن (vanish mode) 

ویژگی سوم، حالت ناپدید شدن یا vanish mode است و یک ویژگی انتخابی که باعث می‌شود پیام‌های دیده شده پس از ترک یک موضوع چت ناپدید شوند – این ویژگی در اشتراک چیزی که می‌خواهید لحظه‌ای بدون نگرانی از باقی‌ماندن آن در چت، بسیار کارآمد است. اکنون می‌توانید میم‌ها، GIF ها یا عکس‌العمل‌ها را برای به اشتراک گذاشتن آنچه واقعاً فکر می‌کنید اما همیشه نمی‌توانید بگویید، بدون اینکه در سابقه گپ شما باقی بماند، ارسال کنید. برای روشن‌کردن آن، فقط کافی است یک موضوع گپ موجود را به بالا بکشید - و شما در حالت ناپدید شدن هستید. دوباره به سمت بالا بکشید و به گپ عادی خود بازمی‌گردید.

با حالت ناپدید شدن می‌توانید از امنیت چت خود مطمئن باشید و تجربه خود را کنترل کنید. برای شروع، فقط افرادی که یکدیگر را در اینستاگرام دنبال می‌کنند یا در مسنجر متصل هستند می‌توانند از حالت vanish در گپ‌های یک‌به‌یک استفاده کنند. حالت Vanish نیز اختیاری است: شما انتخاب می‌کنید که آیا با شخصی وارد حالت Vanish شوید یا نه. اگر کسی در هنگام استفاده از حالت ناپدید شدن از گپ شما عکس اسکرین‌شات بگیرید، به شما اطلاع داده می‌شود و مثل همیشه، اگر احساس امنیت نمی‌کنید می‌توانید شخصی را مسدود کنید یا یک مکالمه را گزارش دهید.

حالت ناپدید شدن به‌آرامی در حال اجرا است. حالت Vanish اکنون از طریق پیام‌رسان در ایالات متحده و تعداد انگشت شماری از کشورها در دسترس است و به‌زودی به کشورهای اتحادیه اروپا نیز عرضه می‌شود. به‌زودی، هنگامی‌که شما تجربه جدید مسنجر را به‌روز می‌کنید، حالت Vanish در اینستاگرام به ایالات متحده و دیگر کشورها می‌آید.

ریپلای پیام­ها

ویژگی دیگری که در نسخه جدید این پیام­رسان وجود دارد گزینه ­ی ریپلای کردن پیام­ها است. در نسخه­ های قدیمی امکان ریپلای یک پیام به تنهایی وجود نداشت. ولی در نسخه­ جدید تنها با یک کلیک بر روی پیام دلخواه و انتخاب گزینه ریپلای میتوانید به پیام مورد نظر جواب دهید. روش دیگر برای ریپلای کردن پیام­ها کشیدن پیام مورد نظر به سمت چپ است. مطمئنا این گزینه برای بسیاری از کاربران مطلوب است زیرا یکی از بزرگترین نقطه ضعف ­های پیامرسان اینستاگرام، همین عدم وجود گزینه­ ریپلای بوده است. 

تماشای با هم و مضامین گپ فقط دو مورد از ده ویژگی جدید پیام‌رسانی است، از جمله برچسب‌های سلفی، واکنش‌های ایموجی سفارشی، جلوه‌های پیام متحرک و کنترل پیام‌ها، اکنون در جهان برای هرکسی که تصمیم دارد به تجربه جدید مسنجر در اینستاگرام را به روز کند در دسترس است.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل  

 

2 نظر ثبت شده