آموزش نرم افزار و اپلیکیشن آموزش کامپیوتر و موبایل

آموزش بکاپ از اس ام اس اندروید در گوشی و کامپیوتر

آموزش بکاپ از اس ام اس اندروید در گوشی و کامپیوتر

اگر پیامک‌های مهمی در Android دارید، پشتیبان گیری از SMS از Android به PC یا Mac بسیار مهم است. بنابراین چگونه اس ام اس اندروید خود را ذخیره کنیم؟ در صورتی که از پیام‌های خود بکاپ گرفته باشید، لازم نیست نگران حذف تصادفی پیامک باشید. در این مقاله ۵ روش را برای پشتیبان گیری از SMS در Android به شما پیشنهاد می‌شود. فقط کافی است جزئیات بیشتری در مورد برنامه بکاپ از اس ام اس اندروید و پشتیبان گیری پیام کوتاه از مقاله بیاموزید.

Droid Transfer را روی رایانه خود راه اندازی کنید

پیام‌های متنی Android را در رایانه ذخیره کنید. برای این روش ما از نرم‌افزار نسخه کامپیوتر  Droid Transfer و همچنین اپلیکیشن Transfer Companion همراه استفاده می‌کنیم. Droid Transfer می‌تواند پیام‌ها را از Android شما به رایانه کپی کند، اما همچنین می‌تواند داده‌های دیگر مانند موسیقی، عکس و مخاطبین را مدیریت کند و انتقال دهد!

Transfer Companion را در تلفن Android خود باز کرده و از طریق USB یا Wi-Fi به کامپیوتر متصل شوید. روی سرصفحه Messages در Droid Transfer کلیک کرده و مکالمه پیام را انتخاب کنید. ذخیره PDF، ذخیره HTML، ذخیره متن یا چاپ را انتخاب کنید.

نکته قابل توجه در مورد برنامه بکاپ از اس ام اس اندروید Droid Transfer این است که می‌توانید همه مکالمات پیام را هم‌زمان، و همچنین یکی یکی ذخیره کنید. Droid Transfer اطمینان حاصل می‌کند که تمام رسانه‌های MMS مانند عکس‌ها و فیلم‌ها به همراه پیام‌های شما کپی می‌شوند.

پشتیبان گیری و بازیابی با Google Drive

شاید برای شما جالب باشد که می‌توانید پشتیبان گیری منظم از Android خود را در Google Drive انجام دهید.این برنامه برای تهیه نسخه پشتیبان بسیار مناسب است که نیازی به یادآوری نیست که آنها را به صورت دستی شروع کنید، اما دو اشکال وجود دارد. برخلاف روش‌های بالا، Google از پیام‌های MMS شما پشتیبان گیری نمی‌کند و فقط از پیامک‌های شما بکاپ می‌گیرد، بنابراین پیام‌های چندرسانه‌ای شما ذخیره نمی‌شوند. علاوه بر این، بر خلاف Droid Transfer در روش اول، نمی‌توانید محتوای نسخه پشتیبان خود را مشاهده کنید و اگر مدتی از دستگاه خود استفاده نکنید، نسخه پشتیبان منقضی می‌شود، بنابراین ممکن است در صورت نیاز اطلاعات خود را از دست دهید.

همان‌طور که گفته شد، تهیه نسخه پشتیبان از پیام­های شما در برنامه بکاپ از اس ام اس اندروید Google بسیار آسان است، بنابراین بیایید ببینیم که این کار چگونه انجام می‌شود. بسته به مدل تلفن و نسخه Android که از آن استفاده می‌کنید، این مراحل ممکن است کمی متفاوت باشد:

برنامه تنظیمات را در دستگاه Android خود راه اندازی کنید.

روی «سیستم» و سپس «پشتیبان گیری» ضربه بزنید.

برای پشتیبان گیری جدید از دستگاه خود در Google Drive، "اکنون پشتیبان تهیه کنید" را انتخاب کنید.

برای دیدن نسخه پشتیبان تهیه شده در Google Drive و نحوه بازیابی تلفن Android خود از نسخه پشتیبان، راهنمای Google را بررسی کنید.


Easy Backup and Restore - نسخه پشتیبان تهیه SMS برای اندروید

Easy Backup and Restore یک برنامه بکاپ از اس ام اس اندروید همه‌جانبه است که ما برای پشتیبان گیری از پیام کوتاه در Android به شما توصیه می‌کنیم. این برنامه این امکان را به شما می‌دهد تا از مخاطبین، گزارش‌های تماس، پیام‌های متنی، تقویم و موارد دیگر در کامپیوتر خود پشتیبان بگیرید. قبل از تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات خود، مطمئن شوید که Android شما از طریق کابل USB به رایانه شما متصل است.

نکات مثبت این برنامه:

• کاملاً رایگان و دارای ویژگی های کلی در یک برنامه است.

• پیگیری و استفاده از آن توسط اکثر کاربران آسان است.

نکات منفی این برنامه بکاپ از اس ام اس اندروید:

• موسیقی، فیلم یا اسناد پشتیبانی نمی‌شوند.

• اگر ارتباط بین تلفن Android و رایانه شما قطع شود، پشتیبان گیری نمی‌تواند کامل شود.


SMS Backup+ ، برنامه برنامه بکاپ از اس ام اس اندروید

+ SMS Backup  ابزاری کارآمد برای پشتیبان گیری از پیامک‌ها، گزارش‌های تماس و پیامک برای کاربران است و همچنین از شما برای بازیابی پیامک و ثبت تماس پشتیبانی می‌کند. برای پشتیبان گیری از پیامک‌ها در Android ، فقط باید SMS Backup + را باز کنید و روی "پشتیبان گیری" ضربه بزنید. این برنامه از شما می‌خواهد که حساب Gmail خود را پیوند دهید. سپس به سرعت تمام پیام‌های متنی شما را با حساب Gmail شما همگام سازی می‌کند. همچنین به شما امکان می‌دهد به صورت خودکار از SMS در Android پشتیبان تهیه کنید، بنابراین هر 2 ساعت از پیامک شما پشتیبان تهیه می‌شود.

نکات مثبت این برنامه:

• کاملاً بدون آگهی است.

• نسخه اصلی نیز نسخه کامل است.

• شامل یک دکمه حمایت مالی است اگر SMS Backup + را دوست دارید، می‌توانید با آن کمک مالی کنید.

نکات منفی این برنامه بکاپ از اس ام اس اندروید:

• پشتیبان گیری SMS + بدون پیوند دادن حساب Gmail به برنامه کار نمی‌کند.

• اگر برنامه روی MicroSD نصب شده باشد، پشتیبان گیری خودکار به طور قابل اعتماد کار نمی‌کند.

• پیام‌های موجود در Android شما ممکن است مدتی با حساب Gmail شما همگام سازی نشوند.


Super Backup & Restore- برنامه بکاپ از اس ام اس اندروید

Super Backup & Restore ممکن است ابزاری سریع برای پشتیبان گیری از پیامک در Android باشد که می‌توانید از برنامه‌ها، مخاطبین، پیام‌های متنی و موارد دیگر در کارت SD خود پشتیبان تهیه کنید. استفاده از Super Backup & Restore بسیار ساده است. پس از راه اندازی این برنامه، روی پیامک ضربه بزنید و سپس روی گزینه پشتیبان ضربه بزنید. همچنین می‌توانید بکاپ­های خود را توسط این برنامه حذف کنید.

نکات مثبت این برنامه:

• به شما امکان می‌دهد با یک ضربه فایل APK نصب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

• می­توانید مسیر تغییر پوشه پشتیبان را در تنظیمات به کاربر تغییر دهید.

• از بارگذاری خودکار پرونده‌های پشتیبان در Google Drive یا Gmail خود پشتیبانی کنید.

نکات منفی این برنامه بکاپ از اس ام اس اندروید:

• اگر می خواهید از پیام کوتاه در Android نسخه پشتیبان تهیه کنید، باید مجوز خواندن و ویرایش پیام متنی خود را بدهید.

• ممکن است هنگام اتمام بازیابی پیامک، پیام‌ها در برنامه پیش فرض پیامک شما نمایش داده نشوند و برای حل این مشکل باید دستگاه خود را دوباره راه اندازی کنید.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل