تکنولوژی

نسخه غیر رسمی ویندوز 11 | نکاتی که باید در مورد این نسخه ویندوز بدانید

نسخه غیر رسمی ویندوز 11 | نکاتی که باید در مورد این نسخه ویندوز بدانید

نگاهی اجمالی به نسخه غیر رسمی ویندوز 11

حدود یک ماه پیش بود که در حال و هوای خودمان درگیر آپدیت های آزار دهنده ویندوز 10 بودیم که شایعاتی در مورد ارائه نسل جدید ویندوز در کنفرانس بیلد مایکروسافت شکل گرفت. بله همان نسخه غیر رسمی ویندوز 11 که در این کنفرانس که برای توسعه دهندگان ویندوز برگزار شده بود. خانم ساتیا نادلا، مدیر عامل این شرکت اعلام کرد که در حال آماده سازی مهم ترین آپدیت ده سال گذشته برای سیستم عامل خود هستند. همین حرف تمام کاربران ویندوز را مشتاق نسخه جدید نگه داشت، تا در تاریخ 3 خرداد در مراسمی که به صورت آنلاین برگزار شد از یازدهمین نسل ویندوز رونمایی شد.

نسخه ای که با تفاوت های زیادش شاید محکوم به شکست دوباره مانند ویندوز 8 شود؛ اما امیدواریم با تجربه ای که مایکروسافت از ویندوز 8 گرفت بتواند نوآوری را در عین راحتی و نگه داشتن مبنای اصلی ویندوز که کاربران سال ها عاشقان آن هستند، ارائه کند.

آیا می توانید نسخه غیر رسمی ویندوز 11 را نصب کنید؟

با وجود این همه شور و اشتیاق برای ویندوز 11 اکنون اولین بیلد آن انتشار یافته است که نصب آن نیاز به یک لیست از سخت افزار های خاص دارد. حداقل سیستم مورد نیاز برای این سیستم عامل به شرح زیر است:

  • پردازنده مرکزی (CPU) : 64 بیتی ، دو هسته ای
  • حافظه رم (RAM) : 4 گیگابایت
  • حافظه داخلی : 64 گیگابایت
  • پردازنده گرافیکی (GPU) : سازگاری با WWDM 2.x با پشتیبانی از دایرکت ایکس 12
  • مانیتوری با رزولوشن تصویر 1366*768

و همچنین نیاز احتمالی به پشتیبانی مادربرد به UEFI دارید؛ در غیر این صورت ممکن است این ویندوز به خوبی در سیستم شما نصب نشود یا در هنگام کار با آن با مشکلاتی از قبیل لودنشدن برخی از قابلیت ها مواجه شوید.

برای افرادی که سیستم هایشان مشخصات بالا را ندارند هم جای نگرانی نیست و می توانند در بیلد بعدی که مایکروسافت منتشر می کند، ویندوز خود را به ویندوز 11 ارتقا دهند. تاریخ انتشار این آپدیت هنوز مشخص نیست ولی طبق گمانه زنی ها انتظار می رود تا مهر یا آبان ماه آپدیتی با قابلیت پشتیبانی از تمام سیستم ها عرضه شود.

واسط کاربری و ویژگی های دل نشین

یکی از تغییرات اساسی همانطور که گفته شد در بخش UI (User Interface) یا رابط کاربری این ویندوز شکل گرفته است. بسیاری از ویژگی های جذاب به آن اضافه شده است که ویندوز 11 را به یک ویندوز مدرن و امروزی تبدیل کرده است و در این بخش از مطلب به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد.

ویژگی های جدیدی برای تجربه گیمینگ

یکی از دلایل اصلی کوچ کردن به ویندوز 11 برای گیمر ها همین ویژگی جذاب است که بهترین تغییر از نظر بسیاری از کاربران به حساب می آید. اضافه شدن قابلیت هایی از قبیل Auto HDR و Direct Storage تجربه گیمینگ در این سیستم ها را به شدت باکیفیت می کند.

قابلیت Auto HDR در بازی هایی که که بر پایه دایرکت ایکس 11 یا بالاتر ساخته شده است می تواند تصویر غنی تری را برای گیمر ها ارائه دهد. در عین حال قابلیت Direct Storage  باعث روان شدن بازی و افزایش چشم گیر سرعت لود بازی می شود. این قابلیت کاربرد های نظیر رندر هایی با سرعت خیلی زیاد در تصاویری با کیفیت عالی و کم تر کردن کند شدن پردازنده مرکزی دارد.

تغییراتی در Microsoft Store

همانطور که می دانید مایکروسافت استور که یکی از پروژه های شکست خورده ویندوز 10 است که اکثر کاربران این سیستم عامل عملا استفاده خاصی از آن ندارند. آن هم به دلیل آن است که مایکروسافت هرگز نتوانسته نظر توسعه دهندگان برنامه ها را به خود جلب کند. همین علت این تغییر به ظاهر کوچک را یکی از مهم ترین تغییرات این ویندوز تبدیل کند تا توسعه دهندگان بتوانند نرم افزار های خود را از قبیل Win32، PWA و Universal UWP را در فروشگاه مایکروسافت در اختیار همگان قرار دهند.

پیام رسان پیش، تجربه ای جالب حتی در نسخه غیر رسمی ویندوز 11

یکی دیگر از قابلیت های نسخه غیر رسمی ویندوز 11 تا کنون نصب پیام رسانی به صورت پیش فرض بر روی این سیستم عامل است. این نرم افزار بر پایه Microsoft Teams است که اپلیکیشنی برای ایجاد فضای کاری آنلاین میان همکاران می باشد.

این برنامه که به نظر می رسد دیگر جای اسکایپ در ویندوز را خواهد گرفت از قابلیت Cross-Platform پشتیبانی خواهد کرد که همین ویژگی باعث می شود شما در کامپیوتر خود با هرکسی حتی در موبایل نیز ارتباط بگیرید و Task هایی را که برای تیم خود می گذارید با جلسه های آنلاین میدیریت کنید.

ظاهری مدرن و مینیمالیسیتی

ویندوز در سال های گذشته از لحاظ گیمینگ کمی از کنسول های بازی عقب افتاده بود که با تغییرات جدید به خوبی خودش را توانست به روز کند. اما چیز دیگری که خیلی از سیستم عامل های دیگر مانند Linux Deepin عقب انداخته بود، رابط کاربری زیبا و چشم نواز بود که کم کم داشت کاربران را ترغیب به استفاده از دیگر سیستم عامل ها می کرد.

ظاهر مینیمالیستی و مدرن چیزی بود که مایکروسافت به دنبال آن بود، و با منوی استارت جدید و خلوت تر، اپلیکیشن های متمرکز در وسط Taskbar، صفحه اعلانات تمیز تر، دکمه و استارت متفاوت و زیبا به آن رسیده است و این ظاهر ابتدا در نسخه غیر رسمی ویندوز 11 رونمایی شد.

نسخه غیر رسمی ویندوز 11 را با احتیاط نصب و تجربه کنید

با تمام این صحبت ها  انتظار ها از نسل یازدهم سیستم عامل های مایکروسافت تا حد زیادی برآورده شده است. ویژگی های باحال و دوست داشتنی، ظاهری شیک و زیبا و قابلیت های کاربردی نظیر SnapLayouts این ویندوز را بیش از چیزی که فکرش را می کردیم محبوب تر کرده است. فعلا کاربران توسعه دهنده میتوانند این نسخه را تجربه کنند و ایراد ها را به مایکروسافت فیدبک بزنند. نکته آخری که باید به یاد داشته باشید این است که اگر از نسخه غیر رسمی ویندوز 11 استفاده می کنید، حتما آن را از مراجع معتبر دانلود کنید تا دچار مشکلات مرتبط بعدی نشوید.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل