آموزش استخراج تصاویر از PDF

اگر می خواهید از تصاویر موجود در یک فایل PDF در جای دیگری استفاده کنید، می توانید آن ها را از فایل PDF استخراج کرده و در یک فولدر جداگانه ذخیره کنید و مورد استفاده قرار دهید. در این مطلب، چگونگی استخراج تصاویر از PDF را در سیستم عامل های ویندوز و مک آموزش خواهیم داد.

استخراج تصاویر از PDF با استفاده از نرم افزار Adobe Acrobat Reader DC

استفاده از از نرم افزار Adobe Acrobat Reader DC، روشی آسان و رایگان برای استخراج تصاویر از PDF است. با استفاده از این اپلیکیشن، هم می توانید فایل PDF را باز کنید و هم محتوای مالتی مدیای آن را استخراج کنید. در این روش می توانید در نهایت، تصاویر مورد نظر خود را روی یک فولدر در کامپیوتر خود ذخیره کنید. اگر این اپلیکیشن را ندارید، ابتدا آن را دانلود و نصب کرده، سپس فایل PDF خود را با آن باز کنید.

بعد از باز شدن Acrobat Reader، بر روی ابزار selection در قسمت نوار ابزار در بالای پنجره کلیک کنید. از این ابزار برای انتخاب تصاویر مورد نظر خود از فایل PDF، استفاده خواهید کرد.

 

اکنون به صفحه ای از PDF بروید که تصویر مورد نظر شما در آن قرار دارد. بر روی تصویر کلیک کنید تا بتوانید آن را انتخاب کنید.

سپس بر روی تصویر، راست کلیک کرده و Copy image را از منوی باز شده انتخاب کنید.

حال تصویر انتخاب شده در clipboard شما کپی شده است. پس می توانید آن را در هر ویرایشگر تصویری که در کامپیوتر خود دارید، پیست کنید. اگر سیستم عامل شما ویندوز است، اپلیکیشن Paint را باز کرده و با استفاده از Ctrl+V، تصویر را در آن پیست کنید. سپس بر روی File و Save در منو بار Paint کلیک کنید تا تصویر ذخیره شود.

در سیستم عامل مک، اپلیکیشن Preview را باز کرده و از منو بار،  Fileو سپس New from Clipboard را انتخاب کنید. اکنون بر روی File و سپس Save کلیک کنید تا تصویر ذخیره شود.

فایل تصویری ذخیره شده، مانند هر تصویر دیگری در کامپیوتر شما خواهد بود. بدین معنا که می توانید آن را به فولدر documents خود اضافه کنید یا در وب سایت آپلود کنید و بسیاری کار های دیگر.

در بخش بعدی، روش دیگری برای استخراج تصاویر از PDF را معرفی می کنیم.

استفاده از Adobe Photoshop برای استخراج تصاویر از PDF

فتوشاپ، امکانی فراهم کرده که فایل PDF را وارد آن کرده و تمامی تصاویر را استخراج کنید. برای استفاده از این روش، ابتدا فتوشاپ را در سیستم عامل ویندوز یا مک باز کنید. در فتوشاپ، روی File و سپس Open کلیک کنید و فایل PDF مورد نظر خود را انتخاب کنید تا باز شود.

اکنون پنجره ی Import PDF فتوشاپ باز می شود. در این مرحله بر روی Images در قسمت بالای پنجره کلیک کنید تا تمامی تصاویر موجود در فایل PDF انتخابی را ببینید.

فتوشاپ، تمامی تصاویر موجود در فایل  PDF را به شما نشان خواهد داد. برای استخراج تصاویر مورد نظر خود از میان همه ی تصاویری که نشان داده می شود، بر روی آن ها کلیک کنید. برای انتخاب چندین تصویر، Shift را نگه داشته و بعد روی هر تصویر کلیک کنید. بعد از انتخاب تصاویر مورد نظر خود، روی OK در پایین پنجره کلیک کنید.

فتوشاپ، هر تصویر را در یک tab جدید باز خواهد کرد. برای ذخیره کردن همه ی تصاویر در یک فولدر در کامپیوتر خود، روی File و Close All، در منو بار فتوشاپ کلیک کنید.

بعد از این کار، فتوشاپ از شما می پرسد که آیا می خواهید تغییرات را در فایل های تصویر ذخیره کنید. در این مرحله شما باید باید تیک Apply to All را زده و بعد بر روی Save  کلیک کنید.

در مرحله ی بعدی، پنجره ی Save As فتوشاپ ظاهر می شود. در قسمت بالای این پنجره، بر روی Save As کلیک کرده و نامی برای فایل تصویر خود انتخاب کنید. سپس روی Format در قسمت پایین پنجره کلیک کرده و فرمت مورد نظر خود را برای تصویر انتخاب کنید. در نهایت روی Save در پایین ترین قسمت پنجره کلیک کنید. این مراحل باید برای تمامی تصاویر انجام شود. در مورد فرمت تصاویر اگر مطمئن نیستید که جه چیزی انتخاب کنید، پیشنهاد می کنیم فرمت PNG را انتخاب کنید.

حال با استفاده از این روش ها، تمامی تصاویر مورد نظرتان از فایل PDF استخراج شده است.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل