آموزش کامپیوتر و موبایل

فراموشی رمز عبور اینستاگرام | بهترین تکنیک‌های بازیابی رمز عبور اینستا

فراموشی رمز عبور اینستاگرام | بهترین تکنیک‌های بازیابی رمز عبور اینستا

روش‌های بازیابی رمز در زمان فراموشی رمز عبور اینستاگرام

یکی از شایع‌ترین مشکلات کاربران شبکه‌های اجتماعی فراموشی رمز عبور اینستاگرام است. این مساله نه تنها برای کاربران این برنامه بلکه در نرم‌افزارهای دیگر نیز اتفاق می‌افتد. پس از احراز هویت و ایجاد حساب کاربری در برنامه اینستاگرام معمولا نرم‌افزار به صورت خودکار حساب شما را باز می‌کند. استفاده طولانی‌مدت بدون نیاز به ورود نام کاربری و رمز عبور باعث می‌شود که بسیاری از کاربران رمز عبور خود را فراموش کنند. اما به هر حال هر مشکلی راه حلی دارد و برای بازیابی رمز عبور این برنامه هم چندین روش در نظر گرفته شده است.

علت فراموش کردن رمز عبور اینستاگرام

یکی از دلایل فراموشی رمز عبور اینستاگرام طولانی و دشوار بودن رمزهایی است که ما به عنوان رمز عبور خود انتخاب کرده‌ایم. گاهی برخی از افراد این رمز را در نوشته‌های گوشی موبایل یا بر روی کاغذ می‌نویسند. به این امید که از فراموشی آن جلوگیری کنند. اما ممکن است این امر هم مشکل ما را حل نکند. به این دلیل که در هنگام نوشتن رمز‌های پیچیده نیز شاید ما دچار خطا شویم. در این صورت هم ما نمی‌توانیم به حساب کاربری خود وارد شویم و باید از راه‌های جایگزین برای این کار استفاده کنیم.

بعد از فراموشی رمز عبور اینستاگرام چه باید کرد؟

پس از اطمینان از فراموشی رمز عبور اینستاگرام خود می‌توانید از چندین روش آن را بازیابی کنید. بازیابی رمز عبور این برنامه از طریق فیسبوک، پیامک و ایمیل امکان پذیر است. شما فقط باید با استفاده از یکی از این روش‌ها رمز عبور خود را ریست کنید. قبل از فراموشی رمز عبور اینستاگرام دقت کنید که حساب کاربری خود را با فیسبوک، شماره موبایل و ایمیل خود سینک کنید. در این صورت به راحتی می‌توانید رمز عبور برنامه را مجددا به دست آورید.

 

با چه روش‌هایی می‌توان رمز عبور فراموش شده را بازیابی کرد؟

روش‌های مختلفی وجود دارند که شما ‌می‌توانید از آن‌ها برای بازیابی رمز اینستاگرام خود استفاده کنید. شما ‌در صورت فراموشی رمز عبور اینستاگرام می توانید با انتخاب یکی از این روش‌ها، این رمز را مجددا به دست آورید. کافی است از طریق روشی که برای شما مناسب‌تر و آسان‌تر است، اقدام کنید. ما در اینجا به برخی از این روش‌ها اشاره خواهیم کرد.

روش‌های بازیابی رمز عبور اینستاگرام عبارت‌اند از:

  • دریافت مجدد رمز به وسیله ارسال پیامک
  • بازیابی رمز اینستاگرام با استفاده از ایمیل
  • بازیابی رمز با استفاده از فیسبوک
  • بازیابی رمز عبور از طریق سایت

دریافت مجدد رمز به وسیله ارسال پیامک

در این روش شما ‌می‌توانید با استفاده از شماره پیامکی که به حساب کاربری شما متصل است، اقدام به بازیابی رمز عبور خود کنید. پس از درخواست بازیابی به دلیل فراموشی رمز عبور اینستاگرام از طریق پیامک، پیا‌می‌حاوی لینک بازنشانی به موبایل شما فرستاده ‌می‌شود. از طریق این لینک قادر خواهید بود که رمز جدید خود را وارد کنید و مجددا حساب کاربری خود را بازیابی کنید.

مراحل انجام کار به این صورت است:

  • ابتدا نرم افزار موبایل اینستاگرام را نصب ‌کنید و وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید
  • در صفحه لاگین که از شما نام کاربری و رمز عبور را ‌می‌خواهد، گزینه Get help with logging in را انتخاب کنید
  • پس از آن شما باید در فیلد خالی نام کاربری، آدرس ایمیل، یا شماره موبایل خود را وارد کنید و گزینه Next را انتخاب کنید
  • در صفحه بعد، شما با گزینه‌های مواجه ‌می‌شوید که در صورت فراموشی رمز عبور اینستاگرام ‌می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. این چند گزینه بسته به اطلاعات وارد شده و حساب‌های کاربری سینک شده شما متغییر است. در این قسمت ما گزینه Send an SMS را انتخاب ‌می‌کنیم
  • پیامکی برای شما ارسال ‌می‌شود که در آن لینک ریست رمز عبور اینستاگرام درج شده است. روی آن کلیک کنید و وارد صفحه ریست رمز عبور اینستاگرام شوید
  • رمز عبور جدید را در قسمت New Password وارد کنید و در قسمت New Password Again آن را تکرار کنید

بازیابی رمز اینستاگرام با استفاده از ایمیل

در صورت فراموشی رمز عبور اینستاگرام شما ‌می‌توانید از ایمیل خود هم استفاده کنید. این روش تا حدودی شبیه روش قبل است با این تفاوت که این بار شما از طریق ایمیل عمل بازیابی را انجام ‌می‌دهید. در این روش شما وارد حساب ایمیل خود می‌شوید و از طریق کدی که برای شما فرستاده شده است، رمز عبور حساب اینستاگرام خود را ریست ‌می‌کنید. برای انجام این کار، این مراحل را طی کنید:

  • در گام اول نرم افزار موبایل اینستاگرام را نصب کنید و وارد برنامه شوید
  • در صفحه لاگین گزینه Get help with logging in را  در جلوی متن Forgot your login details? انتخاب کنید
  • پس از آن فیلد خالی نام کاربری، آدرس ایمیل، یا شماره موبایل خود را پر کنید و روی گزینه Next کلیک ‌کنید
  • در صفحه بعد گزینه Send an Email را انتخاب کنید
  • بعد از انتخاب این گزینه ایمیلی برای شما ارسال ‌می‌شود که با استفاده از آن ‌می‌توانید وارد صفحه ریست رمز عبور شوید. در این مرحله کد ارسال شده در ایمیل را کپی و در فیلد کد تایید جایگذاری کنید. پس از آن گزینه Next را انتخاب کنید و وارد صفحه ریست رمز عبور ‌‌شوید. حالا نوبت به وارد کردن رمز جدید ‌می‌رسد که برای ورود به حساب کاربری خود به آن نیاز دارید

بازیابی رمز اینستاگرام با استفاده از فیسبوک

اگر یک حساب کاربری فیسبوک داشته باشید، فراموشی رمز عبور اینستاگرام معضل بزرگی نخواهد بود. البته برای این کار شما ‌می‌بایست از پیش حساب کاربری اینستاگرام خود را با یک حساب کاربری فیسبوک سینک کرده باشید. در غیر این صورت نمی‌توانید رمز عبور جدید برای حساب کاربری اینستاگرام خود تعیین کنید. بازیابی رمز با استفاده از فیسبوک را طبق مراحل زیر انجام دهید:

  • در ابتدا اپلیکیشن موبایل اینستاگرام را نصب کنید و وارد برنامه شوید
  • صفحه باز شده همان صفحه لاگین است که شما برای ورود به برنامه نیازمند رمز عبور هستید. در پایین فیلد‌های نام کاربری و رمز عبور گزینه Get help with logging in را انتخاب کنید
  • اگر حساب فیسبوک شما به حساب اینستاگرامتان وصل باشد، ‌می‌توانید گزینهLog in with Facebook را انتخاب کنید. سپس وارد حساب فیسبوک شوید و از آن برای ریست کردن رمز عبور اینستاگرام خود استفاده کنید

بازیابی رمز عبور از طریق سایت

در حالی که در سایر روش‌های اشاره شده از نرم افزار موبایل استفاده می‌شد، روش دیگری نیز وجود دارد که در آن از سایت اینستاگرام استفاده می‌کنیم. برای این کار کافی است سایت رسمی‌اینستاگرام را باز کنید و مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • نخست سایت رسمی‌اپلیکیشن اینستاگرام به آدرس www.instagram.com را باز کنید
  • در صفحه باز شده گزینه Forgot password را پیدا و آن را انتخاب کنید
  • فیلد مورد نظر را با نام کاربری، شماره موبایل، یا آدرس ایمیل خود پر کنید. سپس بر روی گزینه Send Login Link کلیک کنید
  • تیک گزینه احراز هویت یا I’m not a robot را بزنید و روی دکمه Next کلیک کنید
  • پس از این مرحله، نرم افزار لینکی به ایمیل یا پیامکی برای شما ارسال می‌کند. از طریق این پیام شما می‌توانید رمز عبور حساب اینستاگرام خود را ریست کنید

توصیه‌های پایانی درباره فراموشی رمز عبور اینستاگرام

فراموشی رمز عبور اینستاگرام گاهی اجتناب‌ناپذیر است. اما نکته مهم این است که با کمی ‌تحقیق می‌توانیم روش‌های مناسب برای بازیابی رمز عبور خود را یاد بگیریم. اما اگر هنوز رمز عبورتان را فراموش نکرده‌اید و می‌توانید وارد حساب کاربری خود شوید، بهتر است که اطلاعات خود را تکمیل کنید. به عبارت دیگر بهتر است حساب اینستاگرامتان را با حساب‌های دیگر خود سینک کنید، زیرا در این صورت می‌توانید به راحتی آن را بازیابی کنید.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل