سونی VAIO Z

سونی VAIO Z

VAIO اکنون یک شرکت مستقل محسوب می‌شود که سونی جایگاهی در کسب و کار آن ندارد. این شرکت بالاخره آستین‌ها را بالا زده و دو محصول جدید تولید کرده که به تازگی از آن‌ها پرده برداشته است.

وایو به تازگی از دو لپ‌تاپ جدید خود با نام‌های VAIO Z و VAIO Z Canvas رونمایی کرده است. این سازنده اکنون یک شرکت نسبتا کوچک محسوب می‌شود که تمرکز اصلی خود را بر بازار خانگی ژاپن قرار داده و تصمیم دارد پس از قدرت گرفتن به مرور به سایر بازارها نیز وارد شود. VAIO Z Canvas در حقیقت نسخه‌ی نهایی از پروتوتایپ تبلتی است سال گذشته انتظار آن را می‌کشیدیم.

ابتدا بهتر است نگاهی به دستگاه پرچمدار VAIO Z داشته باشیم. در دل این لپ‌تاپ 13.3 اینچی که از امروز برای پیش‌سفارش در ژاپن در دسترس قرار گرفته، شاهد یک SSD سریع از نسل دوم خواهید بود و پردازنده‌ی آن نیز مدلی از نسل پنجم Core i7 اینتل خواهد بود که جزئیات آن ارائه نشده است. تمام تجهیزات این دستگاه درون بدنه‌ای از جنس آلومینیوم-کربن جای گرفته است. وایو معتقد است جدای از مشخصات فنی، کوچک‌ترین جزئیات طراحی و ساخت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند؛ بنابراین کیفیت ساخت مثال زدنی دستگاه از نقطه قوت‌های آن به شمار می‌رود.

اکنون سه سال از زمانی که برای اولین بار با سری پرچمدار Z آشنا شدیم می‌گذرد و VAIO تلاش کرده نام خوش این سری را با محصولی جدید ادامه دهد. در این دستگاه، امکان تغییر حالت لپ‌تاپ به چند شکل مختلف پیش‌بینی و طراحی شده که امکان تغییر بین حالت تبلت، لپ‌تاپ عادی و نیز یک حالت نمایشی که در آن صفحه‌ی لپ‌تاپ کاملا برگشته و پشت به بدنه قرار می‌گیرد. طی مراسم رونمایی از این دستگاه، مقام‌های وایو تاکید ویژه‌ای بر مفهوم حرف Z داشته و از آن بعنوان Zero به معنی صفر یاد می‌کردند که نماد شروع دوباره و بازگشت از صفر وایو خواهد بود.

بخاطر بدنه‌ی آلومینیوم-کربن به کار رفته در این لپ‌تاپ، شاهد وزن 1.34 کیلوگرمی و ضخامت 16.8 میلی‌متری آن هستیم. مسلما دستگاهی نظیر LaVie HZ550 لنوو که در CES معرفی شد نازک‌تر و سبک‌تر است اما در عین حال از نظر سخت‌افزاری نیز با کاستی‌هایی روبرو است. VAIO وعده داده در این لپ‌تاپ حدود 15.5 ساعت استفاده‌ی مداوم را ارائه دهد که این دستگاه را به برترین لپ‌تاپ ساخته شده تا کنون از نظر عمر باتری بدل خواهد کرد.

هیچ گاه، هیچ لپ‌تاپی تا به امروز موفق نشده چنین رکوردی از خود بر جای بگذارد؛ و باید همچنان منتظر ماند و دید وعده‌ی وایو عملی خواهد شد یا خیر. وایو همچنین ادعا می‌کند کیبورد این لپ‌تاپ صدای کمتری در مقایسه با رقبا داشته و در ساخت آن از مهندسی خاصی استفاده شده که سطح صدای ایجاد شده توسط آن را به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد.

البته بازگشت پرچمدار VAIO چندان ارزان قیمت نخواهد بود. وایو زد جدید با قیمت 190,000 ین ژاپن معادل با بیش از 1٫600 دلار روانه‌ی بازار خواهد شد.

و اما VAIO Z Canvas که قرار است در ماه می عرضه شود، به آن اندازه که تصور می‌کنید قابلیت تغییر فرم نخواهد داشت. کیبورد این دستگاه از صفحه‌نمایش 12.1 اینچی آن جدا شده و امکان حرکت میان حالت‌های لپ‌تاپ و تبلت را به خوبی فراهم می‌کند؛ اما خبری از حالت‌های دیگر نخواهد بود. رزولوشن نمایشگر این تبلت/لپ‌تاپ 2560 در 1704 است که قادر به پوشش 95 درصد از طیف رنگ Adobe RGB خواهد بود.

این دستگاه کمتر بعنوان یک اولترابوک کاری نمود داشته و بیشتر بعنوان یک دستگاه خلاقانه برای علاقمندان در نظر گرفته شده است. همانطور که انتظار می‌رفت، در کنار این دستگاه یک قلم استایلوس دیجیتایزر جای گرفته که مشخصات و جزئیات دقیق آن همچنان در دسترس نیست. هنوز سه ماه تا عرضه‌ی این دستگاه باقی مانده، بنابراین می‌توان هنوز منتظر جزئیات دقیق‌تر بود.

VAIO وعده داده که قادر است تا 1 ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی داخلی را درون تبلت Z Canvas قرار دهد.

منبع : engadget

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل