تکنولوژی

سامسونگ رم LG و Apple را تولید خواهد کرد

سامسونگ رم LG و Apple را تولید خواهد کرد

سامسونگ یکی از بزرگترین کمپانی های تولید کننده چیپ های نیمه حادی وحافظه های رم  در جهان است که با شرکت های زیادی همکاری دارد ،حتی اپل نیز تولید پردازنده ها و حافظه های خود را به دست این شرکت میسپارد و یکی از مشتریان خوب سامسونگ است. 

سامسونگ یکی از قدرتمند ترین شرکت های تولید کننده حافظه درجهان است که بخشی از درامد های این شرکت از این طریق بدست می آید و فقط محدود به بخش موبایل هایش نیست .به گزارش نشریه Korea Times به تازگی این شرکت اقدام به بستن قرار دادی بزرگ با کمپانی وطنی خود یعنی ال جی برای تولید حافظه های LPDDR4 استفاده شده در G4 کرده است .در این گزارش امده است که تولید 100 درصد چیپ های LPDDR4 استفاده شده در G4 بر عهده سامسونگ خواهد بود .

 

سامسونگ در سال 2013 اقدام به تولید حافظه های LPDDR4 کرد این چیپ‌های LPDDR4 جدید سامسونگ بر اساس معماری  20 نانومتری طراحی و ساخته شده‌اند،این حافظه ها 50 درصد سریع‌تر از سریع‌ترین ماژول‌های LPDDR3 موجود در بازار عمل خواهند کرد در حالی که 40 درصد نیروی کمتری نیز مصرف می‌کنند. سرعت انتقال داده‌ای که چیپ حافظه‌ی جدید قادر به دستیابی به آن است، 3,200Mbps در ازای هر پین است که دو برابر سرعت تراشه‌های LPDDR3 DRAM فعلی 20 نانومتری خواهد بود.برای اولین بار از این ماژول در تلفن ال جی جی فلکس 2 که در CES2015 رونمایی شد استفاده شده است .

همچنین در این گزارش آمده است که کمپانی اپل تولید 50 درصد ماژول ای حافظه آیفون 6S را نیز بدست سامسونگ سپرده است .این نشریه گفته است اپل تولید بیش از 70 درصد پردازنده های A9 که در آیفون بعدی استفاده میشود را برعهده دارد .

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل